Prace przygotowane przez zespół galerii nawiązują do klasycznych dzieł Nam June Paika, The Vasulkas, Bruce'a Naumana, Paula Sharitsa i Wojciecha Bruszewskiego, którzy jako pierwsi kształtowali nowy język elektronicznej sztuki. Zostały one zestawione z opracowanymi przez Pawła Janickiego i Bartosza Koniecznego autorskimi systemami pozwalającymi w interaktywny sposób doświadczać, przeglądać i przerzucać bogate materiały dokumentalne.
- Wystawy prezentować będą zarówno oryginalne dzieła, jak i współczesne powtórzenia najbardziej charakterystycznych idiomów i form historycznych znajdowanych w pracach najwybitniejszych artystów. Prezentowane będą także oryginalne unikatowe zapisy wideo-art i realizacje dokumentujące najważniejsze dzieła sztuki, obiekty i instalacje z całego świata - powiedział autor koncepcji ekspozycji Piotr Krajewski.
Za moment narodzin sztuki mediów powszechnie uważa się pierwszą indywidualną wystawę Nam June Paika, która pod programowym tytułem Exposition of Music – Electronic Television odbyła się w połowie marca 1963 roku. Po raz pierwszy jako dzieła sztuki na wystawie zostały wówczas pokazane odbiorniki telewizyjne – spreparowane, odkształcające obraz i dźwięk telewizyjnego przekazu, pozbawione znanego kontekstu, za to zapraszające widzów do współtworzenia Participation TV – interakcji i swobodnej ingerencji w odbierany przez nie audiowizualny sygnał.
Sam Paik swoją sztukę określał wówczas mianem elektronicznej fali wizualnej. Sięgając dwa lata później po kamerę wideo, zapoczątkował nowy rozdział historii sztuki, dla którego przyjęła się nazwa video-art.
"Krótką historią instalacji wideo" Centrum Sztuki WRO rozpoczyna cykl wystaw i prezentacji zaplanowany na lata 2012 i 2013, który ukaże stadia rozwoju sztuki mediów i jej historyczne osiągnięcia, od początków w latach 60. Projekt jest realizowany z okazji 50-lecia sztuki elektronicznej. Na pierwszy ogień poszło wideo, które kreując nowe sposoby komunikacji, stało się czymś więcej niż atrakcyjnym narzędziem awangardowych artystów, fascynującym poręcznością i bezpośredniością użycia.