Najważniejszym elementem pierwszej indywidualnej wystawy Zuzanny Janin w lokalu_30 są nowe rzeźby artystki – odnosząca się do dzieciństwa artystki figura tańczącej dziewczynki Tancerka (2014), przemierzające współczesną czasoprzestrzeń drony (VOLVO240, transformed into 4 drons, 2014) oraz Siedmiu ojców (2014). Ta tytułowa praca odwołuje się do poszukiwań widocznych już w jej poprzednich realizacjach – przede wszystkim w Idź za mną, zmień mnie, już czas (1995-97) oraz w Pomiędzy (2005-2008).
Utrwalony w paternalistycznych schematach hierarchii i posłuszeństwa stereotyp ojca reprezentującego autorytet, siłę i nieomylność artystka przeciwstawia obrazowi zwykłego człowieka, kroczącego przez życie z bagażem słabości, który niezależnie od swojej banalności lub ponadprzeciętności wchodzi w relacje z otoczeniem, pozostawiając ślad siebie wśród najbliższych mu osób.
Janin, poddając swoistej wiwisekcji wszystkie swoje relacje, w których pojawiła się społeczna, kulturowa lub rodzinna figura „ojca", pisze listy do mężczyzn, którzy odgrywali w jej życiu tę rolę. Janin, krnąbrna córka, rozbija figurę ojca na siedem małych figurek i umieszcza je na pniach pociętego dębu. Dekonstruuje, a właściwie rozbija tradycyjnie pojmowane ojcostwo, przewartościowując je, a jednocześnie czyniąc z fragmentów swojej biografii ważną i uniwersalną wypowiedź o jednym z istotniejszych kryzysów współczesności.
Otwarcie od będzie się w ramach Warsaw Gallery Weekend 2014
piątek 26.09, godz. 17.00-21.00