"Siedmiu ojców" w lokalu_30

Galeria lokal_30 zaprasza na wystawę Zuzanny Janin "Siedmiu ojców". Otwarcie w piątek, 26 września, będzie jednym z wydarzeń Warsaw Gallery Weekend.

Aktualizacja: 21.09.2014 15:48 Publikacja: 21.09.2014 15:40

Zuzanna Janin; Siedmiu Ojców

Zuzanna Janin; Siedmiu Ojców

Foto: materiały prasowe

Najważniejszym elementem pierwszej indywidualnej wystawy Zuzanny Janin w lokalu_30 są nowe rzeźby artystki – odnosząca się do dzieciństwa artystki figura tańczącej dziewczynki Tancerka (2014), przemierzające współczesną czasoprzestrzeń drony (VOLVO240, transformed into 4 drons, 2014) oraz Siedmiu ojców (2014). Ta tytułowa praca odwołuje się do poszukiwań widocznych już w jej poprzednich realizacjach – przede wszystkim w Idź za mną, zmień mnie, już czas (1995-97) oraz w Pomiędzy (2005-2008).

Utrwalony w paternalistycznych schematach hierarchii i posłuszeństwa stereotyp ojca reprezentującego autorytet, siłę i nieomylność artystka przeciwstawia obrazowi zwykłego człowieka, kroczącego przez życie z bagażem słabości, który niezależnie od swojej banalności lub ponadprzeciętności wchodzi w relacje z otoczeniem, pozostawiając ślad siebie wśród najbliższych mu osób.

Janin, poddając swoistej wiwisekcji wszystkie swoje relacje, w których pojawiła się społeczna, kulturowa lub rodzinna figura „ojca", pisze listy do mężczyzn, którzy odgrywali w jej życiu tę rolę. Janin, krnąbrna córka, rozbija figurę ojca na siedem małych figurek i umieszcza je na pniach pociętego dębu. Dekonstruuje, a właściwie rozbija tradycyjnie pojmowane ojcostwo, przewartościowując je, a jednocześnie czyniąc z fragmentów swojej biografii ważną i uniwersalną wypowiedź o jednym z istotniejszych kryzysów współczesności.

Otwarcie od będzie się w ramach Warsaw Gallery Weekend 2014

piątek 26.09, godz. 17.00-21.00

sobota-niedziela 27-28.09, godz. 12.00-19.00

śniadanie z artystką: 27.09. godz. 12.00.-14.00

wystawa czynna do: 15.11.2014

Najważniejszym elementem pierwszej indywidualnej wystawy Zuzanny Janin w lokalu_30 są nowe rzeźby artystki – odnosząca się do dzieciństwa artystki figura tańczącej dziewczynki Tancerka (2014), przemierzające współczesną czasoprzestrzeń drony (VOLVO240, transformed into 4 drons, 2014) oraz Siedmiu ojców (2014). Ta tytułowa praca odwołuje się do poszukiwań widocznych już w jej poprzednich realizacjach – przede wszystkim w Idź za mną, zmień mnie, już czas (1995-97) oraz w Pomiędzy (2005-2008).

Utrwalony w paternalistycznych schematach hierarchii i posłuszeństwa stereotyp ojca reprezentującego autorytet, siłę i nieomylność artystka przeciwstawia obrazowi zwykłego człowieka, kroczącego przez życie z bagażem słabości, który niezależnie od swojej banalności lub ponadprzeciętności wchodzi w relacje z otoczeniem, pozostawiając ślad siebie wśród najbliższych mu osób.

Rzeźba
Ai Weiwei w Parku Rzeźby na Bródnie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Rzeźba
Ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb. To wszystko do zobaczenia na Wawelu
Rzeźba
Lwowska rzeźba rokokowa: arcydzieła z muzeów Ukrainy na Wawelu
Sztuka
Omenaa Mensah i polskie artystki tworzą nowy rozdział Biennale na Malcie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Rzeźba
Rzeźby, które przeczą prawom grawitacji. Wystawa w Centrum Olimpijskim PKOl