Projekt ten został wyłoniony z 59 prac zgłoszonych do konkursu zorganizowanego przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Stanął w sąsiedztwie pawilonów z Włoch, Francji, Holandii, Wielkiej Brytanii i Watykanu. Pod względem wielkości to czwarty obiekt na EXPO.
Jego konstrukcja odwołuje się do polskiego sadu i ogrodnictwa. - Bardzo istotny dla naszego pomysłu był temat przewodni EXPO 2015: „Wyżywienie planety, energia dla życia" – mówi „Rzeczpospolitej" Piotr Musiałowski z pracowni 2pm. - Przygotowując w ubiegłym roku projekt na konkurs działaliśmy pod presją czasu, bo mieliśmy na to tylko 3 tygodnie, ale tak się szczęśliwie złożyło, że akurat w tym czasie byliśmy u znajomych na pikniku w podwarszawskim sadzie i stąd wzięła się nasza inspiracja. Postanowiliśmy przenieść do wnętrza Pawilonu Polskiego sad z prawdziwymi jabłoniami. Otoczyliśmy go lustrami, w którym drzewa się przeglądają, multiplikując obraz do nieskończoności.
Sad jest niespodzianką dla odwiedzających, bo nie widać go na pierwszy rzut oka. Dostrzegamy go dopiero po wejściu przez szczelinę w ścianach pawilonu i pokonaniu schodów, prowadzących na piętro. Ale już zewnętrzna elewacja obiektu intryguje. Jej drewniana prosta ażurowa konstrukcja, nawiązująca do skrzynek na owoce, przyciąga oryginalną konstrukcją i ciekawymi efektami gry światła i cienia.
- Widzieliśmy podobne skrzynie transportowe koło sadowniczych magazynów, tworzące ogromne sterty - wyjaśnia Musiałowski – i pomyśleliśmy, że podobne elementy w elewacji dobrze nam dopełnią opowieść na temat jabłek. - A motyw ten przypomina, że Polska, odkąd należymy do UE, jest jednym z największych producentów i eksporterów jabłek i produktów wytwarzanych z nich. Chwalimy się więc tym, w czym jesteśmy dobrzy. Tak się złożyło, że parę miesięcy po powstaniu naszego projektu, Rosja wprowadziła embargo na jabłka, więc temat stał się polityczny, chociaż to nie byto naszą intencją. Zależało nam po prostu, aby pawilon tworzył piękne opakowanie „tajemniczego ogrodu".
W pawilonie są także przestrzenie wystaw czasowych, wykorzystywane przez prezentujące się regiony, sala kinowa, sklep i restauracja.