Siedemdziesiąt prezentowanych graficznych wyobrażeń pochodzi z XVI-XVIII wieku. Są to unikatowe ryciny, często wykonane według dzieł mistrzów - Guercina, van Dycka, Poussina, Ribery, Rubensa i Rembrandta (rycina ma zwykle dwóch autorów: twórcę rysunku i rytownika): Prezentowane prace wykonane zostały różnymi technikami; są tu miedzioryty, drzeworyty, akwaforty, mezzotinty. Przedstawiają różne postacie, m.in. proroka Abrahama, króla Dawida, Hioba, Lota, Zuzannę i starców.
- Tematyka starotestamentowa od końca XV wieku cieszyła się ogromną popularnością. Państwo żydowskie nie istniało od półtora tysiąca lat, gdy nagle wzrosło zainteresowanie sprawami duchowymi i Starym Testamentem – mówi Paweł Szapiro, kurator wystawy.- Dzięki wynalazkowi druku i technikom miedziorytniczym historia ze Starego Testamentu była żywa; postać Hioba od razu można było rozpoznać na rycinie. Liczba przedstawień postaci i scen starotestamentowych jest niepoliczalna.
Prace mniej znanych twórców francuskich, holenderskich, włoskich, hiszpańskich, angielskich i niemieckich też reprezentują wysoki artystyczny poziom. Są nawet trzy wyjątkowe akwaforty XVI/XVII-wiecznego rysownika i rytownika polskiego pochodzenia - Jana Ziarnko, który działał w Paryżu, gdzie wykonywał sztychy na zamówienie króla. Ziarnko nigdy swojego pochodzenia nie zacierał, a wręcz je podkreślał, dodając w podpisie przydomek Polonus. Miał indywidualny styl, w którym łączył rozbudowaną narrację z zamiłowaniem do szczegółu, jak w ilustracjach do Drugiej Księgi Machabejską lub księgi Nehemiasza.
Oprócz biblijnych bohaterów, organizatorzy wystawy pokazują także ryciny z Arką Noego w czterech odsłonach, świątynią w Jerozolimie, wieżą Babel oraz mapy Ziemi Obiecanej. Jedna z najwcześniejszych map Ziemi Obiecanej na wystawie pochodzi z XVII wieku. Przedstawia trasy wędrówek Chrystusa, a jednocześnie biblijny podział kraju między 12 plemionami Izraela. Została sporządzona dla lepszego zrozumienia „Dawnych Dziejów Izraela" Józefa Flawiusza.
Chociaż większość autorów powołuje się na głębokie studia biblijne, to nie brakuje indywidualnych interpretacji. XVII-wieczna rycina przedstawiającą Świątynię Salomona według wizji dwóch hiszpańskich jezuitów Juana Baptysty Villapando i Hieronima Prado bardziej przypomina Escorial pod Madrytem niż opis w Księdze Ezechiela.