Historie uchodźców w CSW

Annę Konik interesuje człowiek wyobcowany, zepchnięty na margines społeczny. Dlatego problem uchodźców jest kluczowym elementem jej wystawy, którą można oglądać w Centrum Sztuki Współczesnej.

Aktualizacja: 26.12.2015 07:09 Publikacja: 26.12.2015 06:01

Anna Konik, Strach i Zauroczenie, Playback of Irene, Atlas Sztuki Łódź. Fot. Dominik Szwemberg

Anna Konik, Strach i Zauroczenie, Playback of Irene, Atlas Sztuki Łódź. Fot. Dominik Szwemberg

Foto: CSW

Ekspozycję zajmującą pierwsze piętro Zamku Ujazdowskiego otwiera cykl 35 historii imigrantek z krajów dotkniętych konfliktami zbrojnymi. Większość trafiła do gett lub ośrodków dla uchodźców w okolicach Sztokholmu, Stambułu, Nantes, Bukaresztu i Białegostoku. Tam znalazła je Anna Konik i nakłoniła do zwierzeń.

Sala pełna ekranów i mieszających się ze sobą głosów od pierwszych chwil mocno angażuje różne zmysły odbiorców. Ze ścian sączą się historie kobiet z Syrii, Iraku, Afganistanu, Turcji, Palestyny, Kurdystanu, Czeczenii, ale słyszymy je nie z ust bohaterek zdarzeń, tylko mieszkanek europejskich miast, które wcieliły się w role imigrantek.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Rzeźba
Ai Weiwei w Parku Rzeźby na Bródnie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Rzeźba
Ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb. To wszystko do zobaczenia na Wawelu
Rzeźba
Lwowska rzeźba rokokowa: arcydzieła z muzeów Ukrainy na Wawelu
Sztuka
Omenaa Mensah i polskie artystki tworzą nowy rozdział Biennale na Malcie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Rzeźba
Rzeźby, które przeczą prawom grawitacji. Wystawa w Centrum Olimpijskim PKOl