Dyskomfort Filipowicza w Galerii 2.0

Galeria 2.0 zaprasza na Dyskomfort, wystawę fotografii i video Mariusza Filipowicza

Aktualizacja: 14.04.2011 20:13 Publikacja: 14.04.2011 19:57

Dyskomfort Filipowicza w Galerii 2.0

Foto: materiały prasowe

"Portrety Filipowicza od strony formalnej spełniają cechy klasyki gatunku. Ale stajemy wobec nich zdumieni, zaniepokojeni a od niektórych chcemy odwrócić wzrok odczuwając tytułowy dyskomfort. Zabieg, którego dokonuje Filipowicz ma cechy okrutnej a czasem groteskowej wiwisekcji twarzy modeli. To nie są portrety upiększone, heroiczne ani wyidealizowane" - tak twórczość Filipowicza opisują organizatorzy wystawy.  - Staram się podkręcić naturalizm, pójść dalej niż hiperrealizm -  mówi artysta.

Twarze fotografowane przez Filipowicza pozostają w głowie. Czuje się coś w rodzaju niepokojącego zbliżenia. Bo rzadko mamy okazję tak dokładnie przyjrzeć się drugiej osobie.

Mariusz Filipowicz

Studiował na Akademii Sztuk Pięknych  w Warszawie, obronił dyplom w 2001 z plakatu, w pracowni prof. Rosława Szaybo.

Wystawy: 2002 r. - wystawa plakatu autorskiego w galerii ZPAP, Gdańsk 2002 r. - wystawa zbiorowa "Ile tradycji, ile nowości" ZPAP, Warszawa 2004 r. - wystawa zbiorowa "Pokolenie" towarzysząca XIX BiennalePlakatu W Warszawie 2010 r- wystawa zbiorowa "Rosław Szaybo i jego udacznicy"

Uczestniczył również w Biennale Plakatu Polskiego w Katowicach, Salon Plakatu Polskiego w Warszawie, wystawa "Children are the Rythm of the World", Deutsches Plakat Museum w Essen i inych.

www.360stopni.com.pl

DYSKOMFORT

Mariusz Filipowicz fotografia,video

otwarcie: 14.04.2011 czwartek godz.19

wystawa czynna od 15.04 do 26.04 pon.-pt. w godz 12-17 ( z wyjątkiem świąt )

więcej informacji -  www.galeriadwazero.blogspot.com

video zrealizował: Roman Przylipiak

Galeria 2.0 Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie

Krakowskie Przedmieście 5 ,

Pałac Czapskich-Raczyńskich ( ostatnie piętro ) tel/ (22) 32 00 235 galeriadwazero@gmail.com

"Portrety Filipowicza od strony formalnej spełniają cechy klasyki gatunku. Ale stajemy wobec nich zdumieni, zaniepokojeni a od niektórych chcemy odwrócić wzrok odczuwając tytułowy dyskomfort. Zabieg, którego dokonuje Filipowicz ma cechy okrutnej a czasem groteskowej wiwisekcji twarzy modeli. To nie są portrety upiększone, heroiczne ani wyidealizowane" - tak twórczość Filipowicza opisują organizatorzy wystawy.  - Staram się podkręcić naturalizm, pójść dalej niż hiperrealizm -  mówi artysta.

Twarze fotografowane przez Filipowicza pozostają w głowie. Czuje się coś w rodzaju niepokojącego zbliżenia. Bo rzadko mamy okazję tak dokładnie przyjrzeć się drugiej osobie.

Rzeźba
Ai Weiwei w Parku Rzeźby na Bródnie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Rzeźba
Ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb. To wszystko do zobaczenia na Wawelu
Rzeźba
Lwowska rzeźba rokokowa: arcydzieła z muzeów Ukrainy na Wawelu
Sztuka
Omenaa Mensah i polskie artystki tworzą nowy rozdział Biennale na Malcie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Rzeźba
Rzeźby, które przeczą prawom grawitacji. Wystawa w Centrum Olimpijskim PKOl