Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 21.05.2015 22:48 Publikacja: 21.05.2015 22:48
5 zdjęć
ZobaczStefan Gierowski, Bez tytułu, olej na płótnie
Foto: materiały prasowe
Ta ekspozycja przypomina jednocześnie, że w tym roku profesor obchodzi także jubileusz 60-lecia twórczości. Pokaz przywołuje obrazy olejne i gwasze Stefana Gierowskiego z lat 50. i 60., czyli z wczesnego, ale bardzo ważnego okresu twórczości malarza,. To właśnie wtedy porzucił figurację i zaczął tworzyć geometryczne kompozycje abstrakcyjne, którym do dziś jest wierny. Od tamtej pory obrazom nie nadaje tytułów, tylko oznacza je rzymskimi cyframi.
A przecież jego sztuka nieustannie ewoluuje. Stefan Gierowski tworzy obrazy monochromatyczne, jak i pełne intensywnych barw. Czasem nie kryje w nich emocji, ale częściej stara się powściągnąć je w logicznych, klarownych układach kompozycji, w których dominuje intelekt. Kiedy indziej pociąga go kontrast między harmonią a zakłócającym ją dysonansem. Główna problematyka jego prac to: światło, przestrzeń, ruch, rytm, przy czym na pozór abstrakcyjne malarstwo artysty podszyte jest metafizyczną tajemnicą.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Nowa wystawa na Zamku Królewskim w Warszawie prezentuje ponad 130 dzieł, głównie antycznych rzeźb, odwołując się...
Wystawa rzeźb Magdaleny Abakanowicz w Ogrodach Królewskich na Wawelu pozwala spojrzeć na twórczość artystki z no...
Immersyjną wystawę „Dalí Cybernetics” w Warszawie, inspirowaną malarstwem artysty, obejrzało już ponad 35 tysię...
Prace tego artysty dysydenta zna cały świat. Jedną ?z nich Ai Weiwei przygotował dla Parku Rzeźby na Bródnie – p...
Na Wawelu można podziwiać ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb Johanna Georga Pinsla z muzeów we Lwowie i w S...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas