Kulisy spotkania artystów

Wystawa „Beuys, Kantor, Demarco” w krakowskim MOCAK-u opowiada o spotkaniu dwóch wielkich indywidualności na międzynarodowym Festiwalu w Edynburgu w latach 70.

Publikacja: 17.10.2015 17:08

Wizyta Josepha Beuysa w mieszkaniu Richarda Demarco na Frederick Street 29 w Edynburgu, 1974 r.

Foto: The Demarco European Art Foundation

Zaprezentowane materiały – mało znane fotografie, filmy i dokumenty – pochodzą z polskich kolekcji prywatnych, a przede wszystkim z nieprzebranych zbiorów Richarda Demarco, wielkiego kreatora festiwalu. To na jego zaproszenie Tadeusz Kantor i Joseph Beuys przyjeżdżali kilkakrotnie do stolicy Szkocji, a w 1973 roku pojawili się tam w tym samym czasie.

– Festiwal Edynburski ukazuje awangardę i sztukę międzynarodową, dzięki temu pomaga nawiązać dialog między artystami. Według mnie zarówno Beuys nie jest wyłącznie artystą niemieckim, jak i Kantor wyłącznie polskim. Obaj są artystami Europy, świadomymi niebezpieczeństw, które niesie współczesny świat – mówił Richard Demarco na krakowskiej konferencji prasowej.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Rzeźba
Ai Weiwei w Parku Rzeźby na Bródnie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Rzeźba
Ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb. To wszystko do zobaczenia na Wawelu
Rzeźba
Lwowska rzeźba rokokowa: arcydzieła z muzeów Ukrainy na Wawelu
Sztuka
Omenaa Mensah i polskie artystki tworzą nowy rozdział Biennale na Malcie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Rzeźba
Rzeźby, które przeczą prawom grawitacji. Wystawa w Centrum Olimpijskim PKOl