Reklama

Joanna Parafianowicz: AI to jedynie narzędzie. Jak młotek

Emocji wokół sztucznej inteligencji w naszej branży jest więcej niż faktów.

Publikacja: 17.09.2025 05:40

Joanna Parafianowicz: AI to jedynie narzędzie. Jak młotek

Joanna Parafianowicz: AI to jedynie narzędzie. Jak młotek

Foto: Adobe Stock

W prawniczym światku jedni przemawiają głosem najmłodszego pokolenia twierdzącego, że stawki za pracę są zbyt niskie i nie stanowią adekwatnej zapłaty za posiadane wykształcenie. Drudzy zaś, zwykle osoby, które choć chwilę samodzielnie wykonują już zawód (nie wspominając o osobach będących na rynku od wielu lat), uważają, iż na swoje pensje aplikanci powinni zapracować, przy czym ich twórczy i merytoryczny wkład w sporządzanie finalnej wersji pism procesowych lub innych dokumentów tworzonych w ramach pracy kancelarii jest znacznie mniejszy, niż mogłoby się wydawać. Od lat zatem środowisko drąży problem obustronnego niezadowolenia z tego, co strony od siebie wzajemnie otrzymują. Od dawna też aplikanci byli postrzegani przez część pracodawców jako poddawana szybkiej rotacji niedroga siła researchowa. Czy coś się zmieniło?

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rzecz o prawie
Mikołaj Małecki: Kazus posła Berkowicza. Pomyłka, kradzież czy oszukanie kasy?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Rzecz o prawie
Agata Łukaszewicz: Bój o wymiar sprawiedliwości trwa
Rzecz o prawie
Przemysław Leśniak: Czy służby specjalne mogą wyłudzić sądową zgodę na kontrolę operacyjną?
Rzecz o prawie
Maciej Krzyżanowski: Każdy sędzia orzeka w imieniu obywateli
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Rzecz o prawie
Jacek Dubois: Dekalog Dershowitza
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama