To branża, która coraz szybciej rozkręca się w Polsce. Pół tysiąca dodatkowych etatów zamierza w przyszłym roku utworzyć Infosys BPO Poland – jedno z wiodących centrów usługowych, które od początku kryzysu ekonomicznego podwoiło skalę swojej działalności. W tej chwili zatrudnia ponad 1,5 tys. specjalistów i jest największą jednostką Infosys poza granicami Indii. Ma klientów w 28 krajów świata, których obsługuje w ponad 20 językach.

Łódzka jednostka działa od października 2007 roku. specjalizuje się w usługach m.in. z zakresu finansów i księgowości, audytu, logistyki i IT. Systematycznie przejmuje coraz bardziej zaawansowane zlecenia, co wiąże się z intensywną rekrutacją nowych pracowników. Spółka rozwija nawet zagraniczna ekspansję i szykuje się do otwarcia oddziału w Holandii. Będzie się on specjalizował w usługach wysoko zaawansowanych, m.in. w consultingu oraz zarządzaniu długiem. Holenderski oddział, gdzie początkowo znajdzie zatrudnienie przeszło 100 osób, będzie w całości zarządzany z Łodzi. Centrum w Holandii pełnić będzie funkcje 'front-line' czyli przejmować zaawansowane procesy od klientów holenderskich i przekazywać je do dalszej obsługi w Polsce.

Na początku grudnia 2012 zatrudnienie w centrach usług dla biznesu międzynarodowych firm przekroczyło 100 tys. To oznacza, że Polska stała się liderem offfshoringu w Europie oraz najważniejszym europejskim ośrodkiem globalnego biznesu w obszarze BPO, ITO, KPO oraz badań i rozwoju

Prognoza zatrudnienia według Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) na kolejny rok to 115-120 tysięcy pracowników. Przewidujemy, że sektor będzie się dalej rozwijał w tempie 15-20 proc. rocznie – mówi Jacek Levernes, członek zarządu HP Europa i prezes ABSL.