W grudniowej akcji „Student" Kompania Piwowarska dowiodła, że można zorganizować akcję promocyjną, która wzmocni też employer branding firmy.W przedświątecznym tygodniu 700 studentów ruszyło do sklepów w całej Polsce, by promować produkty KP. Spółka, która wcześniej sięgnęła po podobne wsparcie swych pracowników w ramach wewnętrznego programu „Ambasadorzy Piwa", teraz połączyła akcję sprzedażową z promocją swego wizerunku pracodawcy.

– Chcemy umożliwić poznanie naszego biznesu od środka młodym ludziom, którzy za chwilę będą szukać pracy – podkreśla Ewa Kaźmierczyk, kierownik ds. zarządzania talentem w KP.

Na zlecenie spółki agencje zatrudnienia zrekrutowały studentów i studentki – najchętniej zarządzania i sprzedaży.  – Wszyscy musieli mieć skończone 21 lat, zgodnie z polityką odpowiedzialnego marketingu KP – zaznacza Piotr Linkiewicz, kierownik ds. rozwoju sprzedaży i lider projektu. Każdy student, po specjalnym szkoleniu, w ramach akcji miał w ciągu tygodnia odwiedzić siedem sklepów, rekomendując kupno produktów KP. Spółka, która tuż przed świętami zapewniła sobie promocję obejmującą 4,9 tys. sklepów, zapewnia, że skorzystali też studenci.

– Taka praca daje okazję do zdobycia doświadczeń sprzedażowych i specjalistycznej wiedzy, np. technik komunikacji z konsumentem – podkreśla Linkiewicz. Dodaje, że jeśli studenci będą szukali zatrudnienia w KP, to choć nie będą mieli preferencji przy rekrutacji,  znajomość firmy i marek na pewno zadziała na ich korzyść.