Polski oddział Capgemini zdobył kontrakt dla szwedzkiej firmy Sandvik – światowego dostawcy narzędzi na potrzeby górnictwa i inżynierii lądowej. Zlecenie dotyczy wdrożenia globalnych standardów finansowych, usprawnienia finansów I ksiegowości oraz zwiększenia efektywności działań firmy.  Usługi będą świadczone w 14 językach. W Capgemini przełoży się to na wzrost zatrudnienia o 50 nowych etatów.

W związku z pozyskiwaniem nowych klientów oraz rozszerzaniem zakresu dotychczasowych umów, Capgemini tylko w tym roku zamierza zwiększyć zatrudnienie o kolejnych 500 osób. Poszukiwani są m.in. programiści, analitycy biznesowi i systemowi, konsultanci aplikacji, a także osoby zainteresowane rozwojem w obszarze IT, finansów, rachunkowości, analizy, obsługi klienta, HR czy zakupów.

Capgemini Polska, należąca do grupy Capgemini, jednego z największych dostawców usług konsultingowych, technologicznych i outsourcingowych. Firma świadczy usługi  m.in. dla  telekomunikacji, bankowości, ubezpieczeń i sektora użyteczności publicznej. Katalog usług stale jest rozszerzany, a rozlokowani w 5 ośrodkach (Kraków, Katowice, Warszawa, Wrocław i Opole) pracownicy firmy obsługują klientów w 29 językach. Liczymy, że za półtora do dwóch lat zwiększymy zatrudnienie do 6 tys. osób – powiedział „Rz" Marek Grodziński, wiceprezes i dyrektor centrum BPO Capgemini Polska.

Z analiz reprezentującego inwestorów Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych ABSL wynika, że centra usług biznesowych zlokalizowane w Polsce tworzą obecnie aż 40 proc. wszystkich etatów branży w Europie Środkowo-Wschodniej.

Szacuje się, że w roku przyszłym łączna sprzedaż centrów usługowych działających w Polsce wzrośnie do 15 mld zł z obecnych 12 mld zł.