Branżowe raporty płacowe z danymi dotyczącymi średnich stawek albo widełek płacowych na określonym stanowisku to nic nowego. Jednak opublikowana przez portal PRoto.pl analiza, w której można znaleźć informacje o płacach oferowanych w konkretnych agencjach PR, wraz z opisem obowiązków i rodzajem zatrudnienia, jest nowością w skali kraju.
– Postanowiliśmy rozpocząć szeroką dyskusję na temat wynagrodzeń w agencjach PR, którą będziemy kontynuować w 2017 roku – tłumaczy Joanna Jałowiec, redaktor naczelna PRoto.pl. Zaznacza, że choć kwestia wynagrodzeń jest często tematem tabu, to informacje na temat płac (zwłaszcza w przypadku hermetycznych branż, takich jak PR) są zwykle tajemnicą poliszynela. Pierwsza edycja raportu, opracowanego na podstawie danych z dziewięciu agencji PR (24/7 Communication, Alert Media Communications, Digital Open Group, inPlus Media, JBcomm, Lighthouse Consultants, MSLGroup Poland, On Board, Unicorn Media) ma zachęcić branżę do otwartości w mówieniu o stawkach i do ujednolicenia opisu stanowisk.