„Niezdecydowani” zmieniają wyniki sondaży

Marcin Duma - szef Homo Homini przedstawił wyniki badań, w których pod uwagę wzięto grupę "niezdecydowanych"

Publikacja: 06.09.2011 13:01

„Niezdecydowani” zmieniają wyniki sondaży

Foto: W Sieci Opinii

„Niezdecydowanych” jest obecnie około 20 procent. To duża liczba wyborców, o którą zabiegają wszystkie ugrupowania, bo to ich głosy mogą zaważyć na tym, kto wygra wybory.

Łukasz Mężyk na kulisykampanii.pl pisze:

W sondażach wyborców niezdecydowanych na ogół traktuje się dosyć brutalnie (GfK Polonia dla „Rz” i do niedawna TNS OBOP dla „GW”), eliminując ich deklaracje lub, co równoważne, przydzielając ich na zasadzie branki do innych partii proporcjonalnie do ich bazowego poparcia.

Można mieć do tej metody wiele uwag, ale jedna z nich jest kluczowa – jej wyniki nie mają nic wspólnego z rzeczywistym poparciem dla poszczególnych sił politycznych.

Według badań Homo Homini Platforma Obywatelska otrzymałaby 36,8 procent, Prawo i Sprawiedliwość na drugim miejscu z 31,4 procent, Sojusz Lewicy Demokratycznej 14,6 procent, Polskie Stronnictwo Ludowe weszłoby do Sejmu jako ostatnie z wynikiem 9,2 procent. Ruch Palikota 2,9 procent i Polska Jest Najważniejsza z 1,8 procent znajdą się pod kreską.

Dzięki takiemu badaniu przeprowadzonemu przed drugą turą wyborów prezydenckich przewidziano wynik z dokładnością do 0,5 punktu procentowego.

„Niezdecydowanych” jest obecnie około 20 procent. To duża liczba wyborców, o którą zabiegają wszystkie ugrupowania, bo to ich głosy mogą zaważyć na tym, kto wygra wybory.

Łukasz Mężyk na kulisykampanii.pl pisze:

Publicystyka
Daria Chibner: Wiceminister walczy z Dniem Chłopaka. Tak kończy feminizm
kościół
Abp Adrian Galbas: Spowiedź nie jest źródłem lęku, lecz lekarstwem na lęk
Publicystyka
Estera Flieger: Donald Tusk nie ma racji. PiS nie chce resetu z Putinem
Publicystyka
Jerzy Haszczyński: Czy po awanturze Trump-Zełenski Polska jest bezpieczna?
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Publicystyka
Jacek Nizinkiewicz: Dziwna kampania Hołowni dzieli Trzecią Drogę i wzmacnia Mentzena
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”