Reklama

Cydr: mieliśmy być potęgą, przez podatki wyszło jak zwykle

W produkcji trunku z naszych jabłek mieliśmy być potęgą. Sprzedaż cydru w ostatnim roku jednak gwałtownie spada. Powód to bezsensowna polityka państwa wobec producentów tego napoju.

Aktualizacja: 18.07.2019 06:01 Publikacja: 17.07.2019 21:00

Cydr: mieliśmy być potęgą, przez podatki wyszło jak zwykle

Foto: Fotorzepa, Andrzej Cynka

W ciągu ostatnich 12 miesięcy (do końca maja) sprzedano cydr o wartości zaledwie 62 mln zł. To o niemal jedną czwartą mniej niż rok wcześniej. A jeszcze pięć lat temu eksperci przewidywali, że wartość rynku tego alkoholu w ciągu dekady przekroczy miliard złotych.

Cydr pojawił się w szerszej sprzedaży w 2013 r. i błyskawicznie zdobył popularność. Dziś równie szybko wypychają go jednak z rynku nowe mody, np. na piwa smakowe czy musujące wina. Przedstawiciele branży od dawna twierdzili, że do dalszego rozwoju cydr potrzebuje m.in. możliwości reklamy i jednej stawki akcyzy (dziś obowiązują dwie, w zależności od zawartości alkoholu). Generalnie – wsparcia państwa, którego jednak do dziś się nie doczekali.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
USA nałożyły na Brazylię 50-proc. cła. Kawa zamiast do Stanów pojedzie do Chin
Przemysł spożywczy
Niemieckie browary w kryzysie. Niemcy piją coraz mniej piwa
Przemysł spożywczy
TikTok wypromował kolejny produkt spożywczy. Producenci nie nadążają z produkcją
Przemysł spożywczy
Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa w Polsce mają wiele kłopotów. Ale stoi przed nimi ważna szansa
Reklama
Reklama