Reklama

KFC przeprasza za seksistowską reklamę

W Australii oburzenie wywołała reklama, w której nastoletni chłopcy gapili się na biust.

Aktualizacja: 21.01.2020 12:46 Publikacja: 21.01.2020 12:41

KFC przeprasza za seksistowską reklamę

Foto: KFC Australia / YouTube

KFC przeprosiło za reklamę, którą emitowało w Australii i która wciąż jeszcze jest obecna na kanale sieci fast food w serwisie YouTube. Reklama została uznana przez niektórych za seksistowską i wzbudziła protesty.

Reklama
Reklama

W piętnastosekundowym klipie nastoletni chłopcy wpatrują się maślanym wzrokiem w biust młodej kobiety, która używała szyb auta jako lustra, by poprawić swój wygląd. Wzrok chłopców (razem z oburzonym spojrzeniem ich matki) widz może zobaczyć, gdy właścicielka auta opuszcza szybę. Zdziwiona młoda kobieta ratuje sytuację pytając: „czy ktoś powiedział KFC?”.

Czytaj także:  Londyn: „Dziewczyna szef” znika z kontrowersyjnej reklamy w metrze 

Protest przeciwko reklamie rozpoczęła organizacja Collective Shout, która prowadzi liczne kampanie przeciwko przedmiotowemu traktowaniu kobiet i określiła reklamę jako odwrót do „zużytych i archaicznych stereotypów, w których młode kobiety są seksualnie uprzedmiatawiane dla męskiej przyjemności”. 

Reklama
Reklama

KFC nie podjęło żadnych działań, by zdjąć reklamę ze swojego kanału. Nie przeszkodziło to jednak sieci fast food w złożeniu przeprosin każdemu, kto poczuł się urażony. 

- Przepraszamy każdego, kogo mogła urazić nasza ostatnia reklama. Nie było naszą intencją utrwalanie negatywnych stereotypów kobiet czy młodych chłopców – stwierdza KFC w oświadczeniu cytowanym przez Australian Associated Press. 

Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Przemysł spożywczy
Asahi ostrzega: dane 1,5 mln klientów mogły wyciec po cyberataku
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama