Na reklamie widnieje uśmiechnięta ruda kobieta, której podobizna opatrzona jest napisem: „Ty zajmij się sprawami dziewczyny szefa, my zajmiemy się sprawą SEO” (ang. „You do the girl boss thing, we'll do the SEO thing”). Stworzyła ją platforma internetowa People Per Hour, która zajmuje się łączeniem firm z freelancerami.

Banery zawisły w listopadzie 2019 roku na stacjach metra w Londynie i momentalnie wywołały silne kontrowersje mieszkańców miasta. Jak podaje BBC, do organizacji Advertising Standards Authority (ASA) nadzorującej brytyjską branżę reklamową, wpłynęły skargi wskazujące, że reklama podtrzymuje krzywdzące stereotypy płciowe. Dyskusja na ten temat zawrzała również na mediach społecznościowych.

Internautom nie spodobało się użycie słowa „dziewczyna” w kontekście szefowej i protekcjonalny ton reklamy, która traktuje pobłażliwie kobiety prowadzące własne działalności. Wskazywali także, że zwrot „my zajmiemy się sprawą SEO” sugeruje, że kobiety nie mają zdolności informatycznych (SEO to pozycjonowanie treści w wyszukiwarkach internetowych – red.).

Portal People Per Hour przyznał teraz, że jego reklama rzeczywiście mogła być „odebrana jako seksistowska i poniżająca dla kobiet” i przeprosił wszystkich, którzy poczuli się nią urażeni. Firma nie zamierza jednak zdejmować kontrowersyjnej reklamy ze stacji metra, tylko wprowadzić w niej kosmetyczną poprawkę – usunąć słowo „dziewczyna”.