Reklama „wegańskiej” kanapki Burger Kinga zakazana w Wielkiej Brytanii

Burger King musiał wycofać reklamę swojego pierwszego roślinnego burgera w Wielkiej Brytanii, ponieważ wprowadzała w błąd konsumentów.

Aktualizacja: 15.04.2020 14:09 Publikacja: 15.04.2020 14:00

Reklama „wegańskiej” kanapki Burger Kinga zakazana w Wielkiej Brytanii

Foto: Burger King / Twitter

ala

Brytyjska niezależna organizacja Advertising Standards Authority (ASA) nadzorująca branżę reklamową nakazała amerykańskiej sieci fast foodów wycofanie swojej najnowszej reklamy promującej jej pierwszego roślinnego burgera. Burger King wypuścił kanapkę Rebel Whopper w styczniu i aktywnie reklamował ją na mediach społecznościowych, w tym na Twitterze i Facebooku.

Reklamy sugerują, że Rebel Whopper nie zawiera wołowiny ani innych produktów pochodzenia zwierzęcego. Sama data premiery roślinnego burgera nie jest bez znaczenia - styczeń w ostatnich latach nazywany jest przez Brytyjczyków „veganuary”, ponieważ organizowane są wtedy akcje społeczne zachęcające do przejścia na dietę wegetariańską bądź wegańską.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę