Reklama „wegańskiej” kanapki Burger Kinga zakazana w Wielkiej Brytanii

Burger King musiał wycofać reklamę swojego pierwszego roślinnego burgera w Wielkiej Brytanii, ponieważ wprowadzała w błąd konsumentów.

Aktualizacja: 15.04.2020 14:09 Publikacja: 15.04.2020 14:00

Reklama „wegańskiej” kanapki Burger Kinga zakazana w Wielkiej Brytanii

Foto: Burger King / Twitter

Brytyjska niezależna organizacja Advertising Standards Authority (ASA) nadzorująca branżę reklamową nakazała amerykańskiej sieci fast foodów wycofanie swojej najnowszej reklamy promującej jej pierwszego roślinnego burgera. Burger King wypuścił kanapkę Rebel Whopper w styczniu i aktywnie reklamował ją na mediach społecznościowych, w tym na Twitterze i Facebooku.

Reklamy sugerują, że Rebel Whopper nie zawiera wołowiny ani innych produktów pochodzenia zwierzęcego. Sama data premiery roślinnego burgera nie jest bez znaczenia - styczeń w ostatnich latach nazywany jest przez Brytyjczyków „veganuary”, ponieważ organizowane są wtedy akcje społeczne zachęcające do przejścia na dietę wegetariańską bądź wegańską.

Problem w tym, że - jak zauważa ASA - Rebel Whopper wcale nie jest odpowiedni dla wegan, co zresztą drobnym druczkiem przyznaje pod reklamą Burger King. Sojowy kotlet jest bowiem smażony na tym samym grillu co wołowina, może więc zawierać śladowe ilości mięsa, i używany jest do niego majonez wyprodukowany z jajek.

Czytaj także:  McDonald's wywołał oburzenie reklamą o koronawirusie 

Organizacja poinformowała, że dostała dziesięć skarg na reklamy Burger Kinga i rozpatrzywszy je uznała, że rzeczywiście wprowadzają one w błąd konsumentów. Wiele zawartych w reklamach elementów sugeruje, że burger jest odpowiedni dla wegetarian i wegan, jak napisy „roślinny burger” i „100% Whopper bez wołowiny”, logo „Vegetarian Butcher”, zielone tło czy sam czas premiery, czyli „wegański styczeń”.

Burger King nie zdołał się wybronić faktem, że zamieścił niewielką notkę mówiącą, że Rebel Whopper jest smażony obok mięsa, ani tym, że klienci mogą w restauracjach poprosić o wersję bez majonezu, i został zmuszony do wycofania reklamy - podaje „The Guardian”.

Brytyjska niezależna organizacja Advertising Standards Authority (ASA) nadzorująca branżę reklamową nakazała amerykańskiej sieci fast foodów wycofanie swojej najnowszej reklamy promującej jej pierwszego roślinnego burgera. Burger King wypuścił kanapkę Rebel Whopper w styczniu i aktywnie reklamował ją na mediach społecznościowych, w tym na Twitterze i Facebooku.

Reklamy sugerują, że Rebel Whopper nie zawiera wołowiny ani innych produktów pochodzenia zwierzęcego. Sama data premiery roślinnego burgera nie jest bez znaczenia - styczeń w ostatnich latach nazywany jest przez Brytyjczyków „veganuary”, ponieważ organizowane są wtedy akcje społeczne zachęcające do przejścia na dietę wegetariańską bądź wegańską.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
2 mln butelek wody Perrier zniszczone. Wstydliwy problem Nestlé
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO