Reklama

Wino z kartonów i puszek podbija także Polskę

Sprzedaż win w takich nietypowych opakowaniach znacząco rośnie. Ale barierą wciąż jest przekonanie, iż w kartonie czy puszce lądują trunki najgorszej jakości.

Aktualizacja: 30.04.2021 06:15 Publikacja: 29.04.2021 21:00

Do kartonów trafiają często te same wina, które producent oferuje w butelkach

Do kartonów trafiają często te same wina, które producent oferuje w butelkach

Foto: Bloomberg

Dla wielu smakoszy wina odejście od szklanej butelki to po prostu profanacja. Niemniej na świecie alternatywne opakowania to już widoczny trend. Globalnie na wina w kartonach wydano w 2020 r. ponad 21 mld dol., a rynek ma rosnąć w średnim tempie 1,3 proc. rocznie. Z kolei według Grand View Research wina w puszkach warte były w 2019 r. 70,3 mln dol., w 2027 r. rynek ma być warty 155,1 mln.

– Ponad 60 proc. to wina musujące, następnie wina wzmocnione – mówi Magdalena Zielińska, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. – Klasyczne wina spokojne to najmniejsza część tego segmentu. Co ciekawe, rozwój tego trendu napędzają wydatki milenialsów i pokolenia X, głównie w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Japonii i Australii – dodaje.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
USA nałożyły na Brazylię 50-proc. cła. Kawa zamiast do Stanów pojedzie do Chin
Przemysł spożywczy
Niemieckie browary w kryzysie. Niemcy piją coraz mniej piwa
Przemysł spożywczy
TikTok wypromował kolejny produkt spożywczy. Producenci nie nadążają z produkcją
Przemysł spożywczy
Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa w Polsce mają wiele kłopotów. Ale stoi przed nimi ważna szansa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama