Milka przegrała z Ritter. Kwadratowa czekolada będzie jedna

Należąca do Mondelez marka Milka nie ukróci monopolu marki Ritter na kwadratowy kształt tabliczek.

Aktualizacja: 23.07.2020 16:05 Publikacja: 23.07.2020 16:00

Milka przegrała z Ritter. Kwadratowa czekolada będzie jedna

Foto: AFP

Marka Ritter Sport od lat reklamuje się hasłem „Quadratisch. Praktisch. Gut." (Kwadratowa. Praktyczna. Dobra.). Charakterystyczny kształt tabliczek jest rozpoznawalny dla każdego miłośnika dobrej czekolady. Marka Milka chciała przełamać monopol na kwadratowe tabliczki, jednak wyrok Federalnego Trybunału Sprawiedliwości w Karlsruhe nie pozostawia wątpliwości – kwadratowa czekolada może być w Niemczech tylko jedna.

Według „Die Welt" argumentacja sądu dowodzi, że co prawda marka nie może sobie rościć ochrony w sytuacji, w której podstawą jest wyłącznie forma, ale w przypadku Ritter Sport sytuacja przedstawia się inaczej. Tu kształt tabliczki sugeruje pochodzenie wyrobu i wpływa na oczekiwania co do jakości (o którą rodzinna niemiecka firma dba od lat). Forma jako taka nie wpływa na różnice cenowe. Prawnicy Rittera dowodzili, że klienci nie kupują czekolady tylko ze względu na kształt, a chodzi im o jakość czy skład. Z kolei Milka argumentowała, że to właśnie slogan reklamowy i kształt są podstawami sukcesu czekolady firmy Alfred Ritter. Sąd uznał racje rodziny Ritterów i zakończył dziesięcioletnią prawną batalię.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama