Na razie jednak sieć restauracji szybkiej obsługi opublikowała kolejny raport świadczący o tym, że klienci rzadziej odwiedzają lokale pod złotymi łukami.
W minionym kwartale sprzedaż w restauracjach działających dłużej niż rok spadła o 0,7 proc., co było wynikiem gorszym od oczekiwań analityków z Wall Street. Na najważniejszym, amerykańskim rynku obroty spadają już siódmy kwartał z rzędu, tym razem o 2 proc. Konsensus rynku mówił o 1,5 proc. spadku.
Pod kierunkiem Easterbrooka, który przejął stery spółki w marcu, McDonald's rozpoczął proces gruntownej restrukturyzacji. Zreorganizowano strukturę zarządzania spółki i zaczęto ciąć koszty. McDonald's próbuje także stworzyć nowe menu, które mogłoby konkurować z podobnym produktami sieci oferujących zdrowsze – w percepcji przeciętnego konsumenta – potrawy.
Pojawiły się także opcje potraw o lepszej jakości – np. hamburgerów z polędwicy czy kurczaków hodowanych bez antybiotyków. Już jesienią w restauracjach w USA menu śniadaniowe będzie serwowane przez cały dzień, co także powinno zwiększyć obroty.
- Mimo że nasze wyniki drugiego kwartału mogą być rozczarowujące, widzimy pierwsze oznaki ożywienia – zapewnia Easterbrook w wydanym oświadczeniu.