Hortex idzie po pierwszy miliard

W tym roku finansowym przychody naszej grupy powinny przekroczyć 1 mld zł. Zakładamy także, że uda się nam wyjść na plus – mówi Tomasz Kurpisz, prezes grupy Hortex, lidera polskiego rynku mrożonek oraz drugiego gracza branży sokowo-napojowej.

Aktualizacja: 13.10.2016 10:48 Publikacja: 12.10.2016 19:59

Foto: Fotorzepa/Rafał Guz

W roku finansowym, który zakończył się 31 maja 2016 r., Horteks zanotował niewielką stratę, a jego przychody przekroczyły 940 mln zł. Negatywny wpływ na wyniki miała m.in. Rosja. Przed wprowadzeniem w sierpniu 2014 r. embarga na unijne owoce i warzywa był to kluczowy rynek dla tej firmy.

Tomasz Kurpisz wyjaśnia, że Hortex częściowo odbudował swoją pozycję rynkową dzięki uruchomieniu w Rosji pakowania mrożonek w oparciu o surowiec lokalny i z importu. Nadal jednak jest to tylko połowa sprzedaży sprzed wprowadzenia embarga. Dodatkowo firma straciła na osłabieniu się rubla.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku