Reklama

Lidl rezygnuje ze sprzedaży jajek “trójek”. To sukces koalicji Open Wing Alliance

Lidl, jedna z największych sieci spożywczych w Europie, rezygnuje ze sprzedaży jajek pochodzących z chowu klatkowego. Tzw. „trójki” znikną z sieci do 2025 roku - informuje Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Aktualizacja: 02.11.2016 07:31 Publikacja: 02.11.2016 07:16

Lidl rezygnuje ze sprzedaży jajek “trójek”. To sukces koalicji Open Wing Alliance

Foto: Pixabay

Jajka oznaczone cyfrą “3” pochodzą z chowu klatkowego, który jest dla kur niosek dożywotnim więzieniem. Ten przedmiotowy i niehumanitarny sposób hodowli jest coraz częściej krytykowany i bojkotowany przez świadomych konsumentów.

Lidl zobowiązał się, że do 2025 roku całkowicie zrezygnuje z pozyskiwania jaj z chowu klatkowego do sklepów na całym świecie. Polityka sieci Lidl jest wyjątkowa, ponieważ zakłada wycofanie się z wykorzystywania “trójek” w przypadku wszystkich jaj i produktów marki własnej, w tym produktów firmowych zawierających jajka – paczkowanych czy wypieków.

Zmiana polityki sieci Lidl obejmie wiele europejskich krajów, m. in. Polskę, Bułgarię, Chorwację, Litwę, Rumunię, Słowację i Czechy. Dodatkowo w Austrii, Belgii, Finlandii, Danii, Szwajcarii czy Szwecji zostanie wprowadzony harmonogram, którego rezultatem będzie całkowita rezygnacja z jajek “trójek” do końca 2016 roku. Obecnie w sklepach Lidl w Niemczech i Holandii można kupić wyłącznie jajka niepochodzące z chowu klatkowego. W ostatnim czasie sieć ogłosiła przyjęcie podobnego podejścia w Wielkiej Brytanii.

Lidl zobowiązał się do zmiany swojej polityki w następstwie rozmów ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki oraz z członkami Open Wing Alliance. Koalicja wystosowała do sieci Lidl prośbę o wycofanie z całej swojej oferty jaj z chowu klatkowego, co zapoczątkowało owocny dialog i pozwoliło na określenie konkretnych ram czasowych. Przyjęcie nowej polityki sprawia, że Lidl jest jedną z pierwszych firm, które zobowiązały się całkowicie zrezygnować z wykorzystywania jaj oznaczonych cyfrą “3”.

Decyzja sieci Lidl bardzo nas cieszy i daje nadzieję na to, że pozostałe sieci handlowe zdecydują się na podjęcie podobnych działań. Od kilku lat prowadzimy kampanię na rzecz poprawy losu kur niosek i wycofania jajek “trójek” ze sprzedaży. Jest wiele alternatyw dla jajek z chowu klatkowego, które stanowią prawie 90% sprzedawanych w Polsce jaj.

Reklama
Reklama

Jeśli chcesz wyrazić swój sprzeciw wobec tego procederu, wejdź na stronę kampanii “Jak one to znoszą?” i podpisz deklarację niekupowania jajek z cyfrą “3”: jakonetoznosza.pl.

Źródło: Otwarte Klatki

Przemysł spożywczy
Wódka w Rosji drożeje. Meliny i samogon mają wzięcie
Przemysł spożywczy
Costa Coffee na skraju upadłości. Coca-Cola prowadzi rozmowy o sprzedaży
Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama