Już niemal miliard złotych na piwa bez procentów

Na piwa bezalkoholowe i małej o zwartości alkoholu przypada ponad 6 proc. rynku piwa w Polsce. To więcej niż mają piwa niepasteryzowane oraz piwne specjalności.

Aktualizacja: 12.12.2016 15:04 Publikacja: 12.12.2016 14:39

Już niemal miliard złotych na piwa bez procentów

Foto: 123RF

Od września 2015 r. do sierpnia 2016 r. sprzedaż piw z niską zawartością alkoholu (do 2,5 proc.) urosła o 17 proc. Popyt na piwa bezalkoholowe zwiększył się z kolei o 55 proc. W tym czasie łączna sprzedaż produktów browarów poszła w górę o ok. 2 proc. – wynika z danych firmy badawczej Nielsen.

– Rosnąca popularność piw niskoalkoholowych i bezalkoholowych to z jednej strony efekt obserwowanego od pewnego czasu trendu odchodzenia konsumentów od mocnych trunków, a z drugiej wynik coraz większego zainteresowania Polaków aktywnym stylem życia, którego częścią jest umiarkowana konsumpcja alkoholu – mówi Danuta Gut, dyrektor biura zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie. – Piwo w wariancie „zero procent” pozwala połączyć przyjemność płynącą z degustacji chmielowego trunku z dbaniem o dobre samopoczucie i zachowaniem aktywności przez cały dzień. To ważne szczególnie dla osób, które z powodów zawodowych nie mogą pozwolić sobie na spadek formy np. kierowców albo osób uprawiających sport – dodaje.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama