Reklama

Polska liderem w eksporcie egzotycznych produktów

Okazuje się, że doskonale radzimy sobie w eksporcie produktów, których sami nie produkujemy – na przykład kawy, herbaty i owoców cytrusowych.

Aktualizacja: 31.01.2017 13:12 Publikacja: 31.01.2017 12:35

Polska liderem w eksporcie egzotycznych produktów

Foto: Pixabay

Polska stała się w ostatnich latach potentatem w tzw. reeksporcie, czyli eksporcie importowanych produktów. Wszystko dzięki temu, że jako duży rynek sprowadzamy więcej towarów niż mniejsze kraje i z mniejszym ryzykiem możemy kupować nieco większe ilości niż potrzebujemy. W efekcie tworzą się nadwyżki, które sprzedajemy za granicę po konkurencyjnych cenach – wyjaśnia Andrzej Gantner, Szef Polskiej Federacji Producentów Żywności, cytowany przez "Gazetę Wyborczą".

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Przemysł spożywczy
Na bezalkoholowe trunki Polacy wydają już więcej niż na herbatę
Przemysł spożywczy
Holenderski gigant zapowiada zwolnienia. 400 osób straci pracę w Amsterdamie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Przemysł spożywczy
Już nie będzie "wegańskich burgerów"? Nazwy stek i kotlet tylko dla mięsa
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama