Polacy ruszyli po roślinne mięso. Wielki wzrost sprzedaży

W ostatnim czasie na polskim rynku zadebiutowało kilka nowych marek roślinnych alternatyw produktów mięsnych, a szykują się kolejne.

Aktualizacja: 18.05.2021 14:03 Publikacja: 18.05.2021 13:20

Polacy ruszyli po roślinne mięso. Wielki wzrost sprzedaży

Foto: AdobeStock

W 2020 r. wartość sprzedaży takich produktów w Polsce wzrosła o  ponad 100 proc., a wraz z roślinnymi wersjami nabiału rynek szacować można na niemal 1 mld zł. Już blisko 40 proc. Polaków deklaruje, iż ogranicza mięso w diecie, co powoduje, że rynek alternatyw ma ogromny potencjał.

O wejściu w produkcję takich produktów poinformował właśnie OneDayMore, jeden z producentów musli, owsianek, granoli oraz przekąsek. Firma jest na etapie zaawansowanych prac nad nową linią asortymentową – roślinnych zamienników mięsa na bazie grochu. Produkty z nowej linii w postaci hamburgerów, mielonego, klopsów oraz kiełbasek na rynku zadebiutują jesienią bieżącego roku. Na finiszu jest również inwestycja spółki w nowy zakład produkcyjny.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego