Producenci żywności chcą promować się w internecie

Ponad 80 proc. firm spożywczych planuje zwiększyć swoją aktywność promocyjną w sieci w latach 2016 – 2020. Skupiać się chcę głównie na mediach społecznościowych – wynika z raportu PromocjaŻywności.pl przygotowanego przez analityków Banku BGŻ BNP Paribas.

Publikacja: 26.10.2016 12:18

Producenci żywności chcą promować się w internecie

Foto: 123rf.com

Polskie firmy spożywcze nie szczędzą wydatków na promocję, która – jak zauważa BGŻ BNP Paribas – z racji zmęczeniem konsumentów nadmiarem komunikatów marketingowych jest coraz trudniejsza. Jeszcze w 2010 roku wydatki firm spożywczych na promocję stanowiły 1,3 proc. ich łącznych kosztów. W 2015 roku było to 2,9 proc.

Nadal najbardziej popularnym kanałem promocji na rynku żywności są targi. Tuż za nimi plasuje się już jednak internet. I to właśnie on w ostatnich pięciu latach najbardziej zyskał na znaczeniu. Z ankiety BGŻ BNP Paribas wynika, że jeszcze w 2010 r. 60 proc. ankietowanych deklarowało, że internet nie ma znaczenia w promocji żywności. W 2015 r. odsetek ten wynosił już tylko 10 proc.

Pozostało 83% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę