Reklama
Rozwiń

Pacjenci coraz częściej skarżą się do Rzecznika Praw Pacjenta

Od momentu powstania urzędu, czyli od maja 2009 r. do 30 stycznia br. za pośrednictwem bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii odnotowaliśmy 300 000 sygnałów przekazanych do Rzecznika Praw Pacjenta. Dzwoniącym był ojciec dziecka, które przebywało w jednym z warszawskich szpitali. Mały pacjent otrzymał skuteczną poradę, dzięki której problem został niezwłocznie rozwiązany. Cieszymy się, że mogliśmy pomóc.

Publikacja: 11.02.2018 23:01

Pacjenci coraz częściej skarżą się do Rzecznika Praw Pacjenta

Foto: 123RF

Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta umożliwia pacjentowi szybki kontakt z pracownikiem Biura, który przyjmuje zgłoszenia i udziela wyczerpujących informacji o prawach pacjenta oraz przysługujących w danej sytuacji środkach prawnych. W uzasadnionych przypadkach ta forma kontaktu daje także Rzecznikowi Praw Pacjenta możliwość podjęcia pilnej interwencji bądź wszczęcie postępowania wyjaśniającego.

Dzięki temu, że infolinia ma zasięg ogólnopolski, a forma telefoniczna jest najprostszym i najszybszym sposobem kontaktu, stanowi ona skuteczny system wsparcia ochrony praw pacjenta. Większość rozmów telefonicznych stanowią praktyczne porady dotyczące działań, które należy podjąć w określonej sytuacji, w tym sugerowane rozwiązanie w sytuacjach trudnych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Prawo drogowe
Egzamin na prawo jazdy będzie trudniejszy? Jest stanowisko WORD Warszawa
Sądy i trybunały
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Uchwała TK
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
W sądzie i w urzędzie
Dziedziczenie nieruchomości: prostsze formalności dla nowych właścicieli
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono