Reklama

Pacjenci coraz częściej skarżą się do Rzecznika Praw Pacjenta

Od momentu powstania urzędu, czyli od maja 2009 r. do 30 stycznia br. za pośrednictwem bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii odnotowaliśmy 300 000 sygnałów przekazanych do Rzecznika Praw Pacjenta. Dzwoniącym był ojciec dziecka, które przebywało w jednym z warszawskich szpitali. Mały pacjent otrzymał skuteczną poradę, dzięki której problem został niezwłocznie rozwiązany. Cieszymy się, że mogliśmy pomóc.

Publikacja: 11.02.2018 23:01

Pacjenci coraz częściej skarżą się do Rzecznika Praw Pacjenta

Foto: 123RF

Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta umożliwia pacjentowi szybki kontakt z pracownikiem Biura, który przyjmuje zgłoszenia i udziela wyczerpujących informacji o prawach pacjenta oraz przysługujących w danej sytuacji środkach prawnych. W uzasadnionych przypadkach ta forma kontaktu daje także Rzecznikowi Praw Pacjenta możliwość podjęcia pilnej interwencji bądź wszczęcie postępowania wyjaśniającego.

Dzięki temu, że infolinia ma zasięg ogólnopolski, a forma telefoniczna jest najprostszym i najszybszym sposobem kontaktu, stanowi ona skuteczny system wsparcia ochrony praw pacjenta. Większość rozmów telefonicznych stanowią praktyczne porady dotyczące działań, które należy podjąć w określonej sytuacji, w tym sugerowane rozwiązanie w sytuacjach trudnych.

Infolinia, która jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 20.00 jest tylko jedną z możliwych form kontaktu jakie oferuje Rzecznik Praw Pacjenta. Z Biurem można skontaktować się za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się na stronie www.rpp.gov.pl lub poczty elektronicznej pod adresem kancelaria@rpp.gov.pl. Dokument można złożyć również za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie ePUAP lub przesłać na adres Biura.

Osoby, które wolą kontakt osobisty mogą skorzystać z porady na miejscu w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta i porozmawiać z naszym pracownikiem, do czego zachęcamy. Zapraszamy do siedziby w Warszawie przy ul. Młynarskiej 46 w poniedziałek - w godzinach 9.00-18.00 oraz od wtorku do piątku w godz. 9:00-15:00.

Rzecznik przypomina także o ułatwionym kontakcie dla osób głuchych i głuchoniemych, które mogą kontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta poprzez tłumacza języka migowego online. Mogą to zrobić za pośrednictwem aplikacji mobilnej Migam lub klikając na specjalny banner znajdujący się w zakładce „Kontakt dla osób z trudnościami w komunikowaniu się". Po kliknięciu użytkownik połączy się z tłumaczem języka migowego, który w tym samym czasie wykona połączenie na infolinię Rzecznika. Wystarczy posiadać urządzenie mobilne z kamerą, dzięki której zostanie wykonane połączenie a pracownicy na bieżąco odniosą się do sytuacji osoby dzwoniącej.

Reklama
Reklama

Urząd Rzecznika Praw Pacjenta cały czas się zmienia dla dobra pacjenta. Bartłomiej Chmielowiec pragnie usprawnić i jak najlepiej dostosować urząd do potrzeb i oczekiwań obywateli. W najbliższym czasie planuje uruchomienie eksperckich porad za pośrednictwem infolinii, gdzie pacjenci będą mogli zasięgnąć informacji od osób, które specjalizują się w wybranych dziedzinach zdrowia.

Zawody prawnicze
Notariusze zwalniają pracowników i zamykają kancelarie
Spadki i darowizny
Czy darowizna sprzed lat liczy się do spadku? Jak wpływa na zachowek?
Internet i prawo autorskie
Masłowska zarzuca Englert wykorzystanie „kanapek z hajsem”. Prawnicy nie mają wątpliwości
Prawo karne
Małgorzata Manowska reaguje na decyzję prokuratury ws. Gizeli Jagielskiej
Nieruchomości
Co ze słupami na prywatnych działkach po wyroku TK? Prawnik wyjaśnia
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama