Reklama

Pacjenci coraz częściej skarżą się do Rzecznika Praw Pacjenta

Od momentu powstania urzędu, czyli od maja 2009 r. do 30 stycznia br. za pośrednictwem bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii odnotowaliśmy 300 000 sygnałów przekazanych do Rzecznika Praw Pacjenta. Dzwoniącym był ojciec dziecka, które przebywało w jednym z warszawskich szpitali. Mały pacjent otrzymał skuteczną poradę, dzięki której problem został niezwłocznie rozwiązany. Cieszymy się, że mogliśmy pomóc.

Publikacja: 11.02.2018 23:01

Pacjenci coraz częściej skarżą się do Rzecznika Praw Pacjenta

Foto: 123RF

Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta umożliwia pacjentowi szybki kontakt z pracownikiem Biura, który przyjmuje zgłoszenia i udziela wyczerpujących informacji o prawach pacjenta oraz przysługujących w danej sytuacji środkach prawnych. W uzasadnionych przypadkach ta forma kontaktu daje także Rzecznikowi Praw Pacjenta możliwość podjęcia pilnej interwencji bądź wszczęcie postępowania wyjaśniającego.

Dzięki temu, że infolinia ma zasięg ogólnopolski, a forma telefoniczna jest najprostszym i najszybszym sposobem kontaktu, stanowi ona skuteczny system wsparcia ochrony praw pacjenta. Większość rozmów telefonicznych stanowią praktyczne porady dotyczące działań, które należy podjąć w określonej sytuacji, w tym sugerowane rozwiązanie w sytuacjach trudnych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Matura i egzamin ósmoklasisty
Nadchodzi najpoważniejsza zmiana w polskiej ortografii od kilkudziesięciu lat
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Dziennikarka TVP ofiarą pomówień wspomaganych przez AI. Jak walczyć z oczernianiem?
Prawo w Polsce
Jest pierwsze weto. Karol Nawrocki mówi o „szantażu wobec społeczeństwa"
Matura i egzamin ósmoklasisty
CKE podała terminy egzaminów w 2026 roku. Zmieni się też harmonogram ferii
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama