Reklama

Koronawirus: widzenia z osadzonymi pod znakiem zapytania

Widzenia z osadzonymi wciąż stoją pod znakiem zapytania z powodu epidemii.

Publikacja: 13.07.2020 08:58

Koronawirus: widzenia z osadzonymi pod znakiem zapytania

Foto: Adobe Stock

Niespotykane w historii środki ostrożności podjęte przez rząd w obliczu epidemii sprawiły, że rygorystyczne zasady zachowania bezpieczeństwa wprowadzono również w ośrodkach karnych. Jedną z pierwszych był zakaz widzeń (od 19 marca).

Początkowo nie budził wątpliwości, ale w obecnej sytuacji, gdy codzienne życie coraz bardziej wraca do normalności, utrzymanie tej restrykcji zaczyna razić i nasuwać myśl o jej bezprzedmiotowości. Na tę szczególnie wskazuje fakt, iż dla tymczasowo aresztowanych zakaz obejmuje także takie formy kontaktu z bliskimi, jak poprzez komunikatory typu Skype. W nieco lepszej sytuacji są osadzeni, którzy mają możliwość korzystania z widzeń online. Widzenia tradycyjne dopuszczalne są jedynie z obrońcami, przy zachowaniu ścisłych zasad reżimu sanitarnego. Każdej osobie, która przekracza próg zakładu penitencjarnego, obowiązkowo mierzona jest temperatura. Wymagane jest również bezwzględne noszenie maseczki i rękawiczek.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo karne
„Wielki Bu” chce azylu w Niemczech. Jego adwokat mówi o rozgrywkach politycznych
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Plan Waldemara Żurka. Czy do Krajowej Rady Sądownictwa trafią tzw. neosędziowie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama