Rowerem po buspasie a zgoda zarządcy drogi

Ruch rowerów będzie możliwy tylko po szerokich buspasach, jeśli zgodzi się na to zarządca drogi.

Publikacja: 31.07.2014 09:07

Rowerem po buspasie a zgoda zarządcy drogi

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

Po tym, jak Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju przygotowało projekt nowelizacji rozporządzenia w sprawie znaków drogowych, które ma ułatwić życie rowerzystom, teraz przedstawiło projekt zmian w przepisach dotyczących zasad ustawiania oznakowania.

Zgodnie z tymi propozycjami ruch rowerów po pasach dla autobusów będzie możliwy pod warunkiem, że mają one przynajmniej 4,5 m szerokości. Chodzi o to, by autobus miał wystarczająco dużo miejsca do bezpiecznego wyprzedzenia cyklisty. O tym, czy rowery będą mogły wjechać na buspas, ma decydować zarządca drogi.

Zgodnie z projektem rozporządzenia w sprawie znaków drogowych ma zostać dopuszczony ruch rowerów pod prąd na drogach jednokierunkowych. Taka możliwość będzie tylko na drogach, na których prędkość dopuszczalna nie jest wyższa niż 50 km/h.

Zgodnie z projektem w sprawie zasad oznakowania na progach zwalniających będzie można wyznaczyć przejazd dla rowerów. Dziś przepisy dopuszczają wyznaczanie na takich progach przejścia dla pieszych. Po zmianach pojawią się przejazdy dla rowerzystów, choć nie na spowalniaczach małych i wąskich, ale szerszych.

Zostanie też wprowadzona osobna sygnalizacja świetlna dla rowerzystów. Takie sygnały mają mieć na każdym świetle (żółte, czerwone, zielone) symbol roweru. Ponadto drogi dla rowerów i pieszych mają być tak oznakowane, by nie było wątpliwości, po której stronie mają się poruszać przechodnie, a po której cykliści. W ten sposób ma nie dochodzić już do konfliktowych sytuacji.

Jak szacuje MIR, pakiet zmian związanych z ruchem rowerzystów sprawi, iż takie jednoślady będą stanowić nawet 20 proc. ruchu miejskiego.

etap legislacyjny konsultacje społeczne

Po tym, jak Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju przygotowało projekt nowelizacji rozporządzenia w sprawie znaków drogowych, które ma ułatwić życie rowerzystom, teraz przedstawiło projekt zmian w przepisach dotyczących zasad ustawiania oznakowania.

Zgodnie z tymi propozycjami ruch rowerów po pasach dla autobusów będzie możliwy pod warunkiem, że mają one przynajmniej 4,5 m szerokości. Chodzi o to, by autobus miał wystarczająco dużo miejsca do bezpiecznego wyprzedzenia cyklisty. O tym, czy rowery będą mogły wjechać na buspas, ma decydować zarządca drogi.

Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Prawo dla Ciebie
PiS wygrywa w Sądzie Najwyższym. Uchwała PKW o rozliczeniu kampanii uchylona
W sądzie i w urzędzie
Już za trzy tygodnie list polecony z urzędu przyjdzie on-line
Dane osobowe
Rekord wyłudzeń kredytów. Eksperci ostrzegają: będzie jeszcze więcej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawnicy
Ewa Wrzosek musi odejść. Uderzyła publicznie w ministra Bodnara