Po tym, jak Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju przygotowało projekt nowelizacji rozporządzenia w sprawie znaków drogowych, które ma ułatwić życie rowerzystom, teraz przedstawiło projekt zmian w przepisach dotyczących zasad ustawiania oznakowania.
Zgodnie z tymi propozycjami ruch rowerów po pasach dla autobusów będzie możliwy pod warunkiem, że mają one przynajmniej 4,5 m szerokości. Chodzi o to, by autobus miał wystarczająco dużo miejsca do bezpiecznego wyprzedzenia cyklisty. O tym, czy rowery będą mogły wjechać na buspas, ma decydować zarządca drogi.
Zgodnie z projektem rozporządzenia w sprawie znaków drogowych ma zostać dopuszczony ruch rowerów pod prąd na drogach jednokierunkowych. Taka możliwość będzie tylko na drogach, na których prędkość dopuszczalna nie jest wyższa niż 50 km/h.
Zgodnie z projektem w sprawie zasad oznakowania na progach zwalniających będzie można wyznaczyć przejazd dla rowerów. Dziś przepisy dopuszczają wyznaczanie na takich progach przejścia dla pieszych. Po zmianach pojawią się przejazdy dla rowerzystów, choć nie na spowalniaczach małych i wąskich, ale szerszych.
Zostanie też wprowadzona osobna sygnalizacja świetlna dla rowerzystów. Takie sygnały mają mieć na każdym świetle (żółte, czerwone, zielone) symbol roweru. Ponadto drogi dla rowerów i pieszych mają być tak oznakowane, by nie było wątpliwości, po której stronie mają się poruszać przechodnie, a po której cykliści. W ten sposób ma nie dochodzić już do konfliktowych sytuacji.