Zespół Samba złożony z trójki studentów Uniwersytetu Warszawskiego, Wyższej Szkoły Zarządzania i Uniwersytetu Medycznego zwiększył wartość akcji zarządzanej przez siebie wirtualnej spółki o 24 proc. Ten wynik, najlepszy wśród szóstki ekip uczestniczących w rozegranym wczoraj finale GMC, zapewnił Sambie pierwsze miejsce w jubileuszowej edycji konkursu, którego patronem medialnym jest „Rzeczpospolita”.

Global Management Challenge to największy interaktywny konkurs oparty na symulacjach biznesowych. Jego uczestnicy podzieleni na trzy – pięcioosobowe zespoły zarządzają wirtualnymi firmami produkcyjno-handlowymi, starając się zwiększyć sprzedaż i zdobyć jak największy udział w rynku, tak by akcje ich spółki uzyskały jak najwyższe notowania na giełdzie.

Do tegorocznej polskiej edycji konkursu, którą po raz dziesiąty zorganizowała firma doradztwa personalnego Bigram, przystąpiła rekordowa liczba 534 zespołów – łącznie ponad 2000 studentów, specjalistów i menedżerów.

Podobnie jak w poprzednich latach uczelniane ekipy zdominowały zarówno liczbowo, jak i jakościowo rozgrywki GMC. Korporacyjne zespoły były mniej widoczne. W tym roku stanowiły one nieco ponad jedną czwartą uczestników pierwszego etapu konkursu.

Do półfinału, gdzie zakwalifikowało się łącznie 18 ekip, przeszły tylko dwie korporacyjne, a w finale wśród sześciu zespołów znalazł się tylko jeden utworzony przez pracowników firmy Telekomunikacja Polska SA. W tegorocznym finale połowa zespołów to przedstawiciele uniwersytetów ekonomicznych (w tym dwie ekipy UE z Wrocławia). Po jednym zespole miały uczelnie warszawskie, w tym UW i SGGW.

W polskiej edycji GMC uczestniczyło dotychczas ponad 15 tys. osób. Jej zwycięzcy często odnosili sukcesy w światowym finale. Laureat ubiegłorocznej dziewiątej edycji GMC – startująca pod patronatem „Rz” drużyna APVP z Uniwersytetu Warszawskiego – zdobył w tym roku drugie miejsce w światowym finale konkursu.

[ramka][srodtytul]Ricardo Naya, Cemex Polska i Czechy[/srodtytul]

Ricardo Naya został nowym prezesem polskiej spółki koncernu Cemex, globalnego producenta materiałów budowlanych. Będzie też kierował biznesem w Czechach. Ricardo Noya, związany z Cemeksem od 14 lat, ostatnio był wiceprezesem ds. planowania strategicznego w regionie Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki i Australii. Wcześniej pracował w spółkach koncernu w Meksyku i w Ameryce Południowej. Jest absolwentem ITESM (Meksyk) i amerykańskiego MIT.

[i] —a.b.[/i] [/ramka]

Autopromocja
30 listopada, godz. 12.00

Kto zdobędzie Zielone Orły "Rzeczpospolitej"?

Sprawdź szczegóły

[ramka][b] [link=http://www.kariera.pl/czytaj/1287/8-najpodstepniejszych-mitow-dotyczacych-selekcji-pracownikow/]Nowa praca: 8 mitów dotyczących selekcji pracowników[/link][/b]

Czy dobra prezencja jest kluczem do znalezienia pracy podczas rozmowy kwalifikacyjnej i Assessment Center? Czy należy ufać testom psychologicznym? Fakty i mity dotyczące rekrutacji[/ramka]