Zespół Samba złożony z trójki studentów Uniwersytetu Warszawskiego, Wyższej Szkoły Zarządzania i Uniwersytetu Medycznego zwiększył wartość akcji zarządzanej przez siebie wirtualnej spółki o 24 proc. Ten wynik, najlepszy wśród szóstki ekip uczestniczących w rozegranym wczoraj finale GMC, zapewnił Sambie pierwsze miejsce w jubileuszowej edycji konkursu, którego patronem medialnym jest „Rzeczpospolita”.
Global Management Challenge to największy interaktywny konkurs oparty na symulacjach biznesowych. Jego uczestnicy podzieleni na trzy – pięcioosobowe zespoły zarządzają wirtualnymi firmami produkcyjno-handlowymi, starając się zwiększyć sprzedaż i zdobyć jak największy udział w rynku, tak by akcje ich spółki uzyskały jak najwyższe notowania na giełdzie.
Do tegorocznej polskiej edycji konkursu, którą po raz dziesiąty zorganizowała firma doradztwa personalnego Bigram, przystąpiła rekordowa liczba 534 zespołów – łącznie ponad 2000 studentów, specjalistów i menedżerów.
Podobnie jak w poprzednich latach uczelniane ekipy zdominowały zarówno liczbowo, jak i jakościowo rozgrywki GMC. Korporacyjne zespoły były mniej widoczne. W tym roku stanowiły one nieco ponad jedną czwartą uczestników pierwszego etapu konkursu.
Do półfinału, gdzie zakwalifikowało się łącznie 18 ekip, przeszły tylko dwie korporacyjne, a w finale wśród sześciu zespołów znalazł się tylko jeden utworzony przez pracowników firmy Telekomunikacja Polska SA. W tegorocznym finale połowa zespołów to przedstawiciele uniwersytetów ekonomicznych (w tym dwie ekipy UE z Wrocławia). Po jednym zespole miały uczelnie warszawskie, w tym UW i SGGW.