Jak zostać przedsiębiorczą kobietą?

Własna firma to nie tylko pomysł na biznes, ale w dużej mierze osoba przedsiębiorcy. Jakie umiejętności powinna posiadać kobieta sukcesu?

Publikacja: 21.02.2011 15:11

Kobieta przedsiębiorcza

Kobieta przedsiębiorcza

Foto: Fotolia.com

Red

Każda kobieta, która zakłada własną firmę, wnosi do niej talenty, cechy osobowościowe i doświadczenie. Różne modele biznesowe wymagają też różnych kompetencji. Na podstawie obserwacji kobiet sukcesu daje się jednak wyróżnić podstawowe umiejętności kobiety, która zarządza własną firmą. Należą do nich:

1. Przedsiębiorcze myślenie, skuteczne strategie, które pozwalają na profesjonalne prowadzenie firmy.

2. Własna inicjatywa. Kobieta przedsiębiorca nie czeka, aż ktoś nią pokieruje. Wie, czego nie wie i samodzielnie zdobywa niezbędne informacje.

3. Umiejętność podejmowania decyzji. Kobieta przedsiębiorca szybko podejmuje decyzje, często pod presją czasu. Nie boi się rozwiązywać trudnych kwestii.

4. Zdolność do podejmowania ryzyka. Kobiety, które prowadzą własne firmy świadomie podejmują ryzyko. Kobieta przedsiębiorca musi rozpoznać zagrożenia takie jak: problemy finansowe, pojawienie się konkurencji i nowych produktów, spadek zadowolenia klientów i szybko na nie reagować oraz rozwijać strategie, które pomogą zminimalizować zagrożenia lub je wyeliminować.

5. Umiejętność rozpoznawania i oceniania potencjału rynkowego. Kobieta prowadząca firmę powinna stale obserwować rynek i swoją branżę, szukać nisz rynkowych i oceniać stopień nasycenia rynku swoimi produktami. Musi także obserwować konkurencję. Myślenie przedsiębiorcze oznacza czasem także rezygnację ze swoich pomysłów, gdy szanse wprowadzenia produktów na rynek są zbyt małe.

6. Umiejętność przemyślanego działania. Kobieta przedsiębiorca wybiega myślami poza codzienność i patrzy w przyszłość, rozpoznaje zmieniające się trendy, ocenia szanse i zagrożenia dla swojego przedsiębiorstwa, wymyśla strategie i nowe koncepcje.

7. Poczucie odpowiedzialności. Kobieta przedsiębiorca ponosi dużą odpowiedzialność za samą siebie, za swoją rodzinę, za klientów swojej firmy i za swoich współpracowników.

Ponadto, istnieją także inne „narzędzia osobiste”, które pomagają w prowadzeniu firmy. Są to:

1. Pewność siebie. Kobieta przedsiębiorca powinna być w pełni przekonana o wartości swojego pomysłu biznesowego.

2. Umiejętności komunikacyjne. Kobieta prowadząca własny biznes umie współpracować z ludźmi i komunikować się z nimi.

3. Dalekowzroczność. Bycie otwartą na nowości i na zmiany pomaga w dostosowaniu się do potrzeb rynku i do konkurowania z innymi.

4. Zdolności przywódcze. Kobieta prowadząca firmę powinna umieć zarządzać, motywować do pracy zarówno siebie samą, jak i innych. Przede wszystkim jednak kobieta-przedsiębiorca powinna umieć zarządzać sobą, swoim czasem a także umieć odróżniać rzeczy pilne i ważne od niepilnych i nieważnych.

5. Poczucie humoru, uprzejmość. Te cechy pozwolą nawiązać kontakty z klientami, partnerami biznesowymi i współpracownikami.

6. Kreatywność. Ta cecha pomaga w rozwiązywaniu problemów, odkrywaniu nisz rynkowych i dostosowywaniu się do nowych sytuacji.

 

 

Praca
Rola HR nie kończy się na zatrudnieniu
Praca
Rynek pracy: optymizm firm podszyty sporą niepewnością
Praca
Co może ochronić przed samotnością w biurze?
Praca
Firmowy Mikołaj częściej zaprosi pracowników na świąteczną imprezę
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Praca
AI ułatwi pracę menedżera i przyspieszy karierę juniora
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego