Reklama

Jaki tryb pracy po pandemii? Większość chce mieć wybór

Niemal 9 z 10 osób pracujących chce móc wybierać, czy pracować w domu czy w biurze, gdy zmaleją ograniczenia związane z pandemią, a także pragnie większej autonomii co do czasu pracy — wynika z badania firmy Cisco Systems.

Aktualizacja: 14.10.2020 14:03 Publikacja: 14.10.2020 13:55

Jaki tryb pracy po pandemii? Większość chce mieć wybór

Foto: Adobestock

Badanie zostało przeprowadzone wśród 10 tys. osób w 12 krajach Europy, Bliskiego Wschodu i w Rosji. Opracowanie stwierdza, że pandemia szybko zmieniła podejście do pracy w domu. Dwie trzecie ankietowanych bardziej docenia korzyści i wyzwania wynikające z wykonywania pracy na odległość — pisze Reuter. Przed ograniczeniami zaledwie 5 proc. ankietowanych korzystało z telepracy, a obecnie 87 proc. chce móc wybierać, gdzie, jak i kiedy mają pracować.

Wiceprezydent Cisco, Gordon Thomson stwierdził w związku z tym, że firmy będą musiały zmienić sposób działania, aby spełnić nowe postulaty pracowników, którzy przedkładają nade wszystko skuteczną łączność i współpracę. Firmy będą też mogły używać technologii do zapewnienia bezpieczeństwa pracujących i danych, z jakich korzystają w domu czy w biurze. Może to dotyczyć np. czujników, monitorujących ogrzewanie i oświetlenie w warunkach domowych, technologii kontrolującej dystans społeczny, czy ludzie noszą w biurze maseczki — powiedział.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Praca
AI zmienia już pracę specjalistów i menedżerów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Praca
Samotność niszczy gospodarkę po cichu. Pracownicy dotknięci poczuciem izolacji
Praca
Zbyt rzadko czujemy się w pracy doceniani, zbyt często dyskryminowani
Praca
Wyższe normy etyczne firm nie zawsze chronią pracowników
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Praca
Menedżerowie przeceniają zaangażowanie pracowników
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama