Wiadomo jak istotne są dzisiaj szybkie tempo, mieszczenie się w określonym czasie, a przy tym rezultat musi być idealny. Nawet jeśli sami sobie jesteśmy szefem, to terminy ciągle nas gonią, klienci dopytują się o swoje zlecenia, zamówienia – na każdym kroku stres i pośpiech. Idealnego lekarstwa na to nie ma, ale zawsze można sobie ułatwić życie, jak to tylko możliwe. Wydajność naszej pracy z pewnością poprawią odpowiedni akcesoria biurowe – zwłaszcza te najwyższej jakości, które w kluczowym momencie pomogą, a nie zirytują.
Notatka – klucz do sukcesu
Skoro mowa o organizacji pracy, to jednym z kluczowych akcesoriów w tym względzie powinien być kalendarz książkowy. Dzięki niemu jest łatwiej „ogarnąć” wszelkie sprawy, terminy, zlecenia i rozplanować odpowiednio każdy dzień tak, aby nic nie umknęło. Szczególnie może być pomocny, jeśli nasza praca wymaga pewnej mobilności. Ruszając w trasę, nie zawsze możemy mieć od ręką wszystkie nasze zapiski, rozrzucone na luźnych kartkach po całym biurku. Dobrze jest w jednym miejscu zebrać i zachować najważniejsze sprawy, tak żeby np. podczas spotkania z klientem na mieście być należycie przygotowanym. Dobra wydajność, to czas jaki poświęcamy na konkretne zadania, a ten najlepiej mieć pod kontrolą i nie dać się mu zaskoczyć w żadnym momencie. Dlatego kalendarz powinien stać się jednym z naszych najlepszych przyjaciół.
Myśląc o akcesoriach biurowych, do głowy przychodzi przede wszystkim papier. Często jest tak, że ciągle coś trzeba zanotować na szybko, aby pomysł nie umknął. To znów zadzwoni telefon i mamy kolejne ważne informacje – z każdej strony napływ danych, wśród których nie wolno się pogubić. Ryza papieru może być lekiem na całe to zamieszanie. Podręczna, szybka notatka – niby nic wielkiego, ale ile już czasu się zaoszczędziło dzięki tej praktyce? Nawet jeśli cała dokumentacja powinna być zrobiona komputerowo, to ciężko sobie wyobrazić pracę biurową, gdzie robi się to od razu, bez jakichkolwiek zapisków odręcznych. Rzecz jasna ów papier domyślnie ma służyć głównie do drukowania dokumentów bądź ich kserowania i pod tym względem także należy zadbać, aby go nie brakowało. Przyda się zarówno w biurze, jak i w domu, gdzie chociażby uczniowie i studenci w dzisiejszych czasach nie mogą się bez niego obejść.
Skoro mamy już papier, to trzeba teraz mieć również czym po nim pisać. Dlatego warto się zaopatrzyć w różnego rodzaju długopisy, cienkopisy, markery, zakreślacze dobrej jakości – wszystko zależy od tego, co preferujemy i co bardziej przydatne będzie w naszej pracy. Czasem trzeba coś wyróżnić, by było przejrzyste, wówczas przydatne są kolorowe cienkopisy, a gdy tekst już jest, to do jego zaznaczenia idealny będzie zakreślacz o jaskrawej barwie. Jeśli pracujemy w grupie i przeprowadzamy „burzę mózgu” – świetnie sprawdzą się markery, za pomocą których sprawnie i wyraźnie zapiszemy pomysły na tablicy bądź dużym arkuszu papieru.