Reklama
Rozwiń

#RZECZoBIZNESIE: Waldemar Koper: Specjalistyczna wiedza prawnicza już nie wystarcza

Prawnik, który nie potrafi zaprezentować swojej wiedzy w odpowiedni sposób, przestaje być słuchany – mówi mec. Waldemar Koper, Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Prawników Przedsiębiorstw, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 15.11.2017 13:21 Publikacja: 15.11.2017 13:18

#RZECZoBIZNESIE: Waldemar Koper: Specjalistyczna wiedza prawnicza już nie wystarcza

Foto: tv.rp.pl

Gość przyznał, że biznesowa edukacja menadżerska prawników to dowód zmiany, która funkcjonuje na rynku prawniczym.

- Specjalistyczna wiedza prawnicza praktycznie już nie wystarcza. Klienci i szefowie oczekują, żeby prawnicy będą prezentowali trochę inną jakość, tzw. kompetencji miękkich. To jest wyraźnie widoczna tendencja w raporcie, który przygotowaliśmy na reprezentatywnej 170 szefów działów prawnych. Środowisko wyraźnie mówi, że wiedza techniczna już nie jest wystarczająca - mówił Koper.

Podkreślił, że funkcjonowanie jako prawnik, typowy ekspert jest niewystarczające. - Prawnicy często uczestniczą w rozbudowanych procesach decyzyjnych. Prawnik, który daje tylko wiedzę prawniczą, nie pełni roli, która jest oczekiwana – ocenił.

Polskie Stowarzyszenie Prawników Przedsiębiorstw przygotowało unikalny program edukacyjny Legal MBA. - Są programy tego typu skierowane dla dyrektorów IT, HR czy finansowych. Nie było takiego programu dla prawników. Przygotowaliśmy program, który został uszyty tak, jak dla nas. Bardzo praktycznie spojrzeliśmy na potrzeby naszego środowiska. Zbudowaliśmy program, który obejmuje 15 dni, 5 trzydniowych modułów. Program obejmuje najważniejsze rzeczy, które każdy prawnik powinien poznać jak najlepiej - tłumaczył Koper.

Wyjaśnił, że prawnik, który nie umie czytać sprawozdania finansowego, nie rozumie jakie cele finansowe przyświecają przedsiębiorstwu. Do pewnego stopnia sam sobie ogranicza rolę, którą mógłby pełnić.

Reklama
Reklama

- Prawnik, który nie potrafi zaprezentować swojej wiedzy w odpowiedni sposób, przestaje być słuchany. Sztuka komunikacji, wystąpienia publicznego, sposób w jakim my funkcjonujemy w otoczeniu zawodowym jest piekielnie ważny – mówił.

Legal MBA rusza w marcu. - Niedługo wystartuje kampania promocyjna tego przedsięwzięcia – zdradził gość.

Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Praca
Grupa Pracuj chce podwoić przychody w ciągu pięciu lat
Praca
Polskim firmom nie będzie łatwo odkrywać płacowe karty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama