Aktualizacja: 07.08.2018 21:00 Publikacja: 07.08.2018 21:00
Foto: materiały prasowe
Firmom jest dzisiaj trudno nie tylko znaleźć pracowników, ale także ich zatrzymać. Czy to naturalny efekt sytuacji na rynku pracy?
Magdalena Warzybok: Rzeczywiście, w ciągu ostatniego roku zanotowaliśmy w naszych badaniach znaczący spadek lojalności pracowników, na co wpływa rekordowo niskie bezrobocie i duży wybór ofert pracy. Co więcej, w zeszłym roku, po raz pierwszy od kilkunastu lat badań, nastąpił wyraźny spadek zaangażowania i lojalności osób z długim stażem w danej firmie. Dotychczas zaangażowanie pracownika było wysokie, gdy zaczynał pracę, potem malało w okolicach drugiego–trzeciego roku, ale gdy przetrwał w organizacji pięć lat, znów wzrastało.
Chociaż aż 71 proc. Polaków 60+ chciałoby pracować, to tylko co trzecia osoba z tej grupy jest zawodowo aktywna....
Bez odgórnych nakazów, ale za to z rocznym pilotażem, który sprawdzi różne modele skrócenia tygodnia pracy – tak...
Brytyjskie oferty zatrudnienia wywołują rosnące zainteresowanie Amerykanów. Po powrocie Donalda Trumpa do władzy...
Jeszcze w tym półroczu ma ruszyć wyczekiwana przez biznes digitalizacja procesów obsługi obcokrajowców, a za trz...
Rozmowa rozstaniowa jest wyzwaniem dla szefa i traumą dla pracownika. Obu stronom pomogą wskazówki ekspertów.
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas