Konsultanci Towers Perrin ISR postanowili sprawdzić, czy poziom zaangażowania przekłada się na wyniki finansowe przedsiębiorstw. Z przeprowadzonej przez nich analizy wynika, że w przedsiębiorstwach, które odnotowują wysoki poziom zaangażowania pracowników, rosną wskaźniki biznesowe, natomiast w organizacjach, w których pracownicy są mało zaangażowani, następuje znaczący spadek wyników, zwłaszcza przychodu operacyjnego.
Dodatkowych argumentów na poparcie tezy o wpływie zaangażowania na biznes dostarczają badania prowadzone w Polsce przez firmę HRM Partners. Wynika z nich, że zaangażowani pracownicy osiągają lepsze indywidualne wyniki w pracy i mają znaczący udział w wynikach zespołowych. Są też bardziej zmotywowani nie tylko do wykonywania bieżących zadań, ale także do podejmowania dodatkowego wysiłku i inicjatywy na rzecz pracodawcy oraz – co szczególnie istotne na dzisiejszym rynku pracy – mniej skłonni do odchodzenia z firm.