Gotowe e-sklepy

Chcesz zaistnieć w biznesie internetowym, ale nie masz wiedzy technicznej? To już nie problem. Wystarczy dobry pomysł i trochę czasu do dyspozycji. Rozmowa z Przemysławem Marciniakiem, Kierownikiem Produktu e-commerce w Home.pl

Publikacja: 30.09.2011 15:22

Gotowe e-sklepy

Gotowe e-sklepy

Foto: www.sxc.hu

Ewa Wielgórska: Rynek internetowy w Polsce rozwija się w tempie ponad 30 proc. rocznie. Wchodzi na niego coraz więcej osób, które nie posiadają dogłębnej wiedzy informatycznej. Czy tymi przesłankami kierował się home.pl debiutując na rynku gotowych e-sklepów?

Przemysław Marciniak: Rosnąca popularność zakupów internetowych z pewnością wywarła duży wpływ na decyzję o zaangażowaniu się home.pl w rynek oprogramowania dla e-commerce. Jednak jako, że w home.pl stawiamy na zapewnianie kompleksowych narzędzi do budowania internetowego wymiaru biznesu, był to w naszym przypadku naturalny ruch. Zaczęło się od hostingu, domen i stron internetowych, a z czasem okazało się, że utrzymujemy wiele witryn przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe. Postanowiliśmy ujednolicić wszystkie usługi potrzebne do funkcjonowania sklepu w sieci i tak powstała platforma sklepowa home.pl, która obecnie pod marką Click Shop cieszy się ogromną popularnością.

Jak duży jest rynek gotowych e-sklepów i jaka jest jego dynamika? Jaką jego część zajmuje Click Shop?

Gotowe rozwiązania e-sklepów to bardzo dynamiczny rynek, aczkolwiek trudno szacować jego wartość, gdyż nie wszyscy producenci chwalą się wynikami. Z rozwiązania home.pl korzysta przeszło 3 tys. sklepów internetowych i stawia nas to w ścisłej czołówce rynku.

Co klienci najbardziej cenią w gotowych rozwiązaniach?

Najważniejszą cechą gotowych rozwiązań dla sklepów internetowych jest wygodna i prosta obsługa, którą może prowadzić nawet jedna osoba oraz możliwość rozpoczęcia sprzedaży właściwie „od ręki". Użytkownicy nie muszą martwić się o hosting, oprogramowanie, grafikę sklepu, instalowanie skryptów itd. To wszystko otrzymują w formie funkcjonalnego pakietu. Powoduje to, że na swój własny e-biznes może pozwolić sobie osoba nie posiadająca zaawansowanej wiedzy, mająca trochę czasu i pomysł, jak na przykład młoda mama, która prowadzi e-sklep z meblami dla dzieci.

Inną zaletą są predefiniowane treści. Niedawno głośna była sprawa pozwów w związku z nieodpowiednimi regulaminami e-sklepów. Dzięki dostępności przygotowanych przez ekspertów gotowych treści  regulaminów i komunikatów można uniknąć takich nieporozumień. Co więcej, w Click Shop oferujemy wsparcie naszym klientom 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, ponieważ każdy przestój dla sklepu internetowego to potencjalna strata zysku i zaufania klientów.

Przejdźmy do innego tematu. Pana firma nawiązała ostatnio współpracę z Facebookiem. Poprzez Home.pl można uzyskać kupon na reklamę w sieci Marka Zuckenberga. Czy ten pomysł cieszy się zainteresowaniem klientów?

Rozwijając nasze usługi zwracamy przede wszystkim uwagę na głosy naszych klientów oraz na rozwijające się trendy. Promocja sklepów internetowych w mediach społecznościowych jest wręcz wskazana. Pozwala na szerokie dotarcie do nowych klientów i zbudowanie z nimi relacji. Z tego względu postanowiliśmy zaoferować naszym klientom narzędzia udostępniane przez Facebook, który jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie. Dzięki kuponom od home.pl każdy może bezpłatnie rozpocząć kampanię reklamową na Facebooku i przetestować najodpowiedniejsze kreacje reklam oraz grupy docelowe. Kupony Facebook Ads towarzyszą w home.pl zarówno platformie Click Shop, jak również pakietom hostingowym.

Jakie są pana zdaniem najważniejsze trendy na rynku e-commerce? Gotowe sklepy, media społecznościowe, czy może coś jeszcze?

Nowe trendy związane są przede wszystkim ze społecznościami i mobilnością (f-commerce i m-commerce). Oba kierunki kształtują już rynek e-commerce w Stanach Zjednoczonych. W Polsce wciąż jednak są tematami, które się dopiero testuje. Dlatego miło mi poinformować, że w tej kwestii Click Shop może pochwalić się funkcjonalnymi rozwiązaniami. Pierwszym z nich jest możliwość utworzenia sklepu na Facebooku. Opcja ta doskonalne uzupełnia się z kuponem reklamowym Facebook Ads. Po drugie dosłownie przed chwilą wdrożyliśmy funkcję sklepu internetowego na urządzenia mobilne. Dzięki temu użytkownik smartfona wchodząc na stronę e-sklepu zobaczy jej wersję dostosowaną do ekranu i urządzenia oraz będzie mógł w dowolnym miejscu i czasie dokonać zakupu.

Porozmawiajmy teraz o panu jako o menedżerze. Jaki jest Pana styl przywództwa i podejście do prowadzenia projektu

?

Generalnie swojego stylu prowadzenia projektu nie rozpatrywałbym w kategorii przywództwa, a raczej współpracy. To bardzo ważne, żeby przy tak szerokim projekcie programistycznym, jak Click Shop opierać się na komunikacji. Postrzegam siebie jako osobę koordynującą współpracę wielu osób, w tym testujących produkt klientów i nadającą tej współpracy ostateczny kierunek.

Ewa Wielgórska: Rynek internetowy w Polsce rozwija się w tempie ponad 30 proc. rocznie. Wchodzi na niego coraz więcej osób, które nie posiadają dogłębnej wiedzy informatycznej. Czy tymi przesłankami kierował się home.pl debiutując na rynku gotowych e-sklepów?

Przemysław Marciniak: Rosnąca popularność zakupów internetowych z pewnością wywarła duży wpływ na decyzję o zaangażowaniu się home.pl w rynek oprogramowania dla e-commerce. Jednak jako, że w home.pl stawiamy na zapewnianie kompleksowych narzędzi do budowania internetowego wymiaru biznesu, był to w naszym przypadku naturalny ruch. Zaczęło się od hostingu, domen i stron internetowych, a z czasem okazało się, że utrzymujemy wiele witryn przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe. Postanowiliśmy ujednolicić wszystkie usługi potrzebne do funkcjonowania sklepu w sieci i tak powstała platforma sklepowa home.pl, która obecnie pod marką Click Shop cieszy się ogromną popularnością.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Praca
Polscy seniorzy są chętni do dłuższej pracy. Jak im to ułatwić?
Praca
Polacy będą pracować krócej? Wkrótce ruszy pilotaż
Praca
Amerykanie wertują oferty pracy w Wielkiej Brytanii
Praca
Cyfrowe przyspieszenie w obsłudze pracowników z zagranicy
Praca
Jak przetrwać zwolnienie: rady dla zwalnianych i zwalniających
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem