Reklama
Rozwiń

Gotowe e-sklepy

Chcesz zaistnieć w biznesie internetowym, ale nie masz wiedzy technicznej? To już nie problem. Wystarczy dobry pomysł i trochę czasu do dyspozycji. Rozmowa z Przemysławem Marciniakiem, Kierownikiem Produktu e-commerce w Home.pl

Publikacja: 30.09.2011 15:22

Gotowe e-sklepy

Gotowe e-sklepy

Foto: www.sxc.hu

Ewa Wielgórska: Rynek internetowy w Polsce rozwija się w tempie ponad 30 proc. rocznie. Wchodzi na niego coraz więcej osób, które nie posiadają dogłębnej wiedzy informatycznej. Czy tymi przesłankami kierował się home.pl debiutując na rynku gotowych e-sklepów?

Przemysław Marciniak: Rosnąca popularność zakupów internetowych z pewnością wywarła duży wpływ na decyzję o zaangażowaniu się home.pl w rynek oprogramowania dla e-commerce. Jednak jako, że w home.pl stawiamy na zapewnianie kompleksowych narzędzi do budowania internetowego wymiaru biznesu, był to w naszym przypadku naturalny ruch. Zaczęło się od hostingu, domen i stron internetowych, a z czasem okazało się, że utrzymujemy wiele witryn przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe. Postanowiliśmy ujednolicić wszystkie usługi potrzebne do funkcjonowania sklepu w sieci i tak powstała platforma sklepowa home.pl, która obecnie pod marką Click Shop cieszy się ogromną popularnością.

Jak duży jest rynek gotowych e-sklepów i jaka jest jego dynamika? Jaką jego część zajmuje Click Shop?

Gotowe rozwiązania e-sklepów to bardzo dynamiczny rynek, aczkolwiek trudno szacować jego wartość, gdyż nie wszyscy producenci chwalą się wynikami. Z rozwiązania home.pl korzysta przeszło 3 tys. sklepów internetowych i stawia nas to w ścisłej czołówce rynku.

Co klienci najbardziej cenią w gotowych rozwiązaniach?

Reklama
Reklama

Najważniejszą cechą gotowych rozwiązań dla sklepów internetowych jest wygodna i prosta obsługa, którą może prowadzić nawet jedna osoba oraz możliwość rozpoczęcia sprzedaży właściwie „od ręki". Użytkownicy nie muszą martwić się o hosting, oprogramowanie, grafikę sklepu, instalowanie skryptów itd. To wszystko otrzymują w formie funkcjonalnego pakietu. Powoduje to, że na swój własny e-biznes może pozwolić sobie osoba nie posiadająca zaawansowanej wiedzy, mająca trochę czasu i pomysł, jak na przykład młoda mama, która prowadzi e-sklep z meblami dla dzieci.

Inną zaletą są predefiniowane treści. Niedawno głośna była sprawa pozwów w związku z nieodpowiednimi regulaminami e-sklepów. Dzięki dostępności przygotowanych przez ekspertów gotowych treści  regulaminów i komunikatów można uniknąć takich nieporozumień. Co więcej, w Click Shop oferujemy wsparcie naszym klientom 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, ponieważ każdy przestój dla sklepu internetowego to potencjalna strata zysku i zaufania klientów.

Przejdźmy do innego tematu. Pana firma nawiązała ostatnio współpracę z Facebookiem. Poprzez Home.pl można uzyskać kupon na reklamę w sieci Marka Zuckenberga. Czy ten pomysł cieszy się zainteresowaniem klientów?

Rozwijając nasze usługi zwracamy przede wszystkim uwagę na głosy naszych klientów oraz na rozwijające się trendy. Promocja sklepów internetowych w mediach społecznościowych jest wręcz wskazana. Pozwala na szerokie dotarcie do nowych klientów i zbudowanie z nimi relacji. Z tego względu postanowiliśmy zaoferować naszym klientom narzędzia udostępniane przez Facebook, który jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie. Dzięki kuponom od home.pl każdy może bezpłatnie rozpocząć kampanię reklamową na Facebooku i przetestować najodpowiedniejsze kreacje reklam oraz grupy docelowe. Kupony Facebook Ads towarzyszą w home.pl zarówno platformie Click Shop, jak również pakietom hostingowym.

Jakie są pana zdaniem najważniejsze trendy na rynku e-commerce? Gotowe sklepy, media społecznościowe, czy może coś jeszcze?

Nowe trendy związane są przede wszystkim ze społecznościami i mobilnością (f-commerce i m-commerce). Oba kierunki kształtują już rynek e-commerce w Stanach Zjednoczonych. W Polsce wciąż jednak są tematami, które się dopiero testuje. Dlatego miło mi poinformować, że w tej kwestii Click Shop może pochwalić się funkcjonalnymi rozwiązaniami. Pierwszym z nich jest możliwość utworzenia sklepu na Facebooku. Opcja ta doskonalne uzupełnia się z kuponem reklamowym Facebook Ads. Po drugie dosłownie przed chwilą wdrożyliśmy funkcję sklepu internetowego na urządzenia mobilne. Dzięki temu użytkownik smartfona wchodząc na stronę e-sklepu zobaczy jej wersję dostosowaną do ekranu i urządzenia oraz będzie mógł w dowolnym miejscu i czasie dokonać zakupu.

Reklama
Reklama

Porozmawiajmy teraz o panu jako o menedżerze. Jaki jest Pana styl przywództwa i podejście do prowadzenia projektu

?

Generalnie swojego stylu prowadzenia projektu nie rozpatrywałbym w kategorii przywództwa, a raczej współpracy. To bardzo ważne, żeby przy tak szerokim projekcie programistycznym, jak Click Shop opierać się na komunikacji. Postrzegam siebie jako osobę koordynującą współpracę wielu osób, w tym testujących produkt klientów i nadającą tej współpracy ostateczny kierunek.

Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Praca
Grupa Pracuj chce podwoić przychody w ciągu pięciu lat
Praca
Polskim firmom nie będzie łatwo odkrywać płacowe karty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama