Najważniejszą cechą gotowych rozwiązań dla sklepów internetowych jest wygodna i prosta obsługa, którą może prowadzić nawet jedna osoba oraz możliwość rozpoczęcia sprzedaży właściwie „od ręki". Użytkownicy nie muszą martwić się o hosting, oprogramowanie, grafikę sklepu, instalowanie skryptów itd. To wszystko otrzymują w formie funkcjonalnego pakietu. Powoduje to, że na swój własny e-biznes może pozwolić sobie osoba nie posiadająca zaawansowanej wiedzy, mająca trochę czasu i pomysł, jak na przykład młoda mama, która prowadzi e-sklep z meblami dla dzieci.
Inną zaletą są predefiniowane treści. Niedawno głośna była sprawa pozwów w związku z nieodpowiednimi regulaminami e-sklepów. Dzięki dostępności przygotowanych przez ekspertów gotowych treści regulaminów i komunikatów można uniknąć takich nieporozumień. Co więcej, w Click Shop oferujemy wsparcie naszym klientom 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, ponieważ każdy przestój dla sklepu internetowego to potencjalna strata zysku i zaufania klientów.
Przejdźmy do innego tematu. Pana firma nawiązała ostatnio współpracę z Facebookiem. Poprzez Home.pl można uzyskać kupon na reklamę w sieci Marka Zuckenberga. Czy ten pomysł cieszy się zainteresowaniem klientów?
Rozwijając nasze usługi zwracamy przede wszystkim uwagę na głosy naszych klientów oraz na rozwijające się trendy. Promocja sklepów internetowych w mediach społecznościowych jest wręcz wskazana. Pozwala na szerokie dotarcie do nowych klientów i zbudowanie z nimi relacji. Z tego względu postanowiliśmy zaoferować naszym klientom narzędzia udostępniane przez Facebook, który jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie. Dzięki kuponom od home.pl każdy może bezpłatnie rozpocząć kampanię reklamową na Facebooku i przetestować najodpowiedniejsze kreacje reklam oraz grupy docelowe. Kupony Facebook Ads towarzyszą w home.pl zarówno platformie Click Shop, jak również pakietom hostingowym.
Jakie są pana zdaniem najważniejsze trendy na rynku e-commerce? Gotowe sklepy, media społecznościowe, czy może coś jeszcze?
Nowe trendy związane są przede wszystkim ze społecznościami i mobilnością (f-commerce i m-commerce). Oba kierunki kształtują już rynek e-commerce w Stanach Zjednoczonych. W Polsce wciąż jednak są tematami, które się dopiero testuje. Dlatego miło mi poinformować, że w tej kwestii Click Shop może pochwalić się funkcjonalnymi rozwiązaniami. Pierwszym z nich jest możliwość utworzenia sklepu na Facebooku. Opcja ta doskonalne uzupełnia się z kuponem reklamowym Facebook Ads. Po drugie dosłownie przed chwilą wdrożyliśmy funkcję sklepu internetowego na urządzenia mobilne. Dzięki temu użytkownik smartfona wchodząc na stronę e-sklepu zobaczy jej wersję dostosowaną do ekranu i urządzenia oraz będzie mógł w dowolnym miejscu i czasie dokonać zakupu.