W sieci kampanii

Karolina Iwańska, Fundacja Panoptykon,

Aktualizacja: 15.08.2019 21:47 Publikacja: 15.08.2019 18:45

W sieci kampanii

Foto: materiały prasowe

Fundacja Panoptykon rozpoczyna akcję „Kto cię namierzył", dzięki której dowiemy się, jak partie wykorzystują Facebooka w kampanii wyborczej. Po co wyborcom ta wiedza?

Świadomość, że ktoś kieruje do nas przekaz, który ma wpłynąć na nasze decyzje, jest ważna, aby przytomnie dokonywać wyborów politycznych. Jeśli nie zdajemy sobie sprawy, że dana treść jest przekazem marketingowym, możemy wpaść w pułapkę i potraktować ją jako neutralną informację. Oglądając debaty w telewizji, mamy świadomość, że jesteśmy poddawani agitacji wyborczej, natomiast w internecie nie jest to oczywiste i może pomieszać się z innymi wpisami czy komentarzami. Przykładowo: komunikaty polityczne mogą być wysyłane przez konta niezwiązane bezpośrednio z komitetami wyborczymi, ponieważ kodeks wyborczy pozwala samym wyborcom prowadzić kampanię. Przez to, że te komunikaty nie są oznaczone jako pochodzące od partii, nasza czujność zostaje uśpiona.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Polityka
Czy Jarosław Kaczyński powinien ponieść karę? Wyniki sondażu, Polacy podzieleni
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Wybory prezydenckie
PSL nie wystawi własnego kandydata w wyborach prezydenckich. Ludowcy poprą Szymona Hołownię
Polityka
Rozliczanie PiS. Adrian Zandberg: Ludzie już żyją czymś innym
Polityka
Wybory prezydenckie 2025: Pojawił się nowy kandydat. Kim jest?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Polityka
Tobiasz Bocheński odniósł się do sprawy Marcina Romanowskiego. "Nie ukrywałbym"