Reklama

W sieci kampanii

Karolina Iwańska, Fundacja Panoptykon,

Aktualizacja: 15.08.2019 21:47 Publikacja: 15.08.2019 18:45

W sieci kampanii

Foto: materiały prasowe

Fundacja Panoptykon rozpoczyna akcję „Kto cię namierzył", dzięki której dowiemy się, jak partie wykorzystują Facebooka w kampanii wyborczej. Po co wyborcom ta wiedza?

Świadomość, że ktoś kieruje do nas przekaz, który ma wpłynąć na nasze decyzje, jest ważna, aby przytomnie dokonywać wyborów politycznych. Jeśli nie zdajemy sobie sprawy, że dana treść jest przekazem marketingowym, możemy wpaść w pułapkę i potraktować ją jako neutralną informację. Oglądając debaty w telewizji, mamy świadomość, że jesteśmy poddawani agitacji wyborczej, natomiast w internecie nie jest to oczywiste i może pomieszać się z innymi wpisami czy komentarzami. Przykładowo: komunikaty polityczne mogą być wysyłane przez konta niezwiązane bezpośrednio z komitetami wyborczymi, ponieważ kodeks wyborczy pozwala samym wyborcom prowadzić kampanię. Przez to, że te komunikaty nie są oznaczone jako pochodzące od partii, nasza czujność zostaje uśpiona.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Polityka
Rosyjskie drony nad Polską. Andrzej Duda: Rosja przetestowała Polskę
Polityka
Sondaż: Władysław Kosiniak-Kamysz czy Mariusz Błaszczak? Kto lepszym szefem MON?
Polityka
„Polityczne Michałki”: Rosyjskie drony, kryzys Szymona Hołowni i polityczne manewry Konfederacji
Polityka
Jarosław Kaczyński komentuje słowa Donalda Trumpa. „Ja uważam inaczej”
Reklama
Reklama