W sieci kampanii

Karolina Iwańska, Fundacja Panoptykon,

Aktualizacja: 15.08.2019 21:47 Publikacja: 15.08.2019 18:45

W sieci kampanii

Foto: materiały prasowe

Fundacja Panoptykon rozpoczyna akcję „Kto cię namierzył", dzięki której dowiemy się, jak partie wykorzystują Facebooka w kampanii wyborczej. Po co wyborcom ta wiedza?

Świadomość, że ktoś kieruje do nas przekaz, który ma wpłynąć na nasze decyzje, jest ważna, aby przytomnie dokonywać wyborów politycznych. Jeśli nie zdajemy sobie sprawy, że dana treść jest przekazem marketingowym, możemy wpaść w pułapkę i potraktować ją jako neutralną informację. Oglądając debaty w telewizji, mamy świadomość, że jesteśmy poddawani agitacji wyborczej, natomiast w internecie nie jest to oczywiste i może pomieszać się z innymi wpisami czy komentarzami. Przykładowo: komunikaty polityczne mogą być wysyłane przez konta niezwiązane bezpośrednio z komitetami wyborczymi, ponieważ kodeks wyborczy pozwala samym wyborcom prowadzić kampanię. Przez to, że te komunikaty nie są oznaczone jako pochodzące od partii, nasza czujność zostaje uśpiona.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Polityka
Mateusz Morawiecki: Działania Izraela są właściwe
Polityka
PSL ma plan: zaszachować Nawrockiego. Co na to koalicjanci?
Polityka
Rząd Donalda Tuska da drugie życie instytutowi powołanemu przez PiS
Polityka
Szef MSZ o sytuacji Polaków w Izraelu: Błagamy, a i tak jadą
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Polityka
Kosztowne błędy członków komisji wyborczych