Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 15.08.2019 21:47 Publikacja: 15.08.2019 18:45
Foto: materiały prasowe
Fundacja Panoptykon rozpoczyna akcję „Kto cię namierzył", dzięki której dowiemy się, jak partie wykorzystują Facebooka w kampanii wyborczej. Po co wyborcom ta wiedza?
Świadomość, że ktoś kieruje do nas przekaz, który ma wpłynąć na nasze decyzje, jest ważna, aby przytomnie dokonywać wyborów politycznych. Jeśli nie zdajemy sobie sprawy, że dana treść jest przekazem marketingowym, możemy wpaść w pułapkę i potraktować ją jako neutralną informację. Oglądając debaty w telewizji, mamy świadomość, że jesteśmy poddawani agitacji wyborczej, natomiast w internecie nie jest to oczywiste i może pomieszać się z innymi wpisami czy komentarzami. Przykładowo: komunikaty polityczne mogą być wysyłane przez konta niezwiązane bezpośrednio z komitetami wyborczymi, ponieważ kodeks wyborczy pozwala samym wyborcom prowadzić kampanię. Przez to, że te komunikaty nie są oznaczone jako pochodzące od partii, nasza czujność zostaje uśpiona.
- Działania Izraela w stronę wyeliminowania zdolności nuklearnych Iranu są właściwe - tak Mateusz Morawiecki odp...
Ludowcy chcą przekonać swoich koalicjantów do nowej strategii wobec prezydenta Karola Nawrockiego. I to w sprawa...
Rząd Donalda Tuska chce tchnąć nowe życie w jeden ze sztandarowych instytutów stworzonych przez PiS. Instytut St...
Polska była pierwszym dużym krajem UE, który podjął decyzję o ewakuacji - zauważył w TVN24 minister spraw zagran...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Bardzo wysoka odpowiedzialność karna członków komisji za pomyłki przy liczeniu głosów: nawet dwa lata za nieumyś...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas