Podcast „Pałac Prezydencki”: Media społecznościowe a kampania - nowe reguły gry

W najnowszym odcinku podcastu Pałac Prezydencki Michał Kolanko rozmawia z Mateuszem Sabatem, szefem firmy Big Data4Leaders, o nadchodzących wyborach prezydenckich w Polsce oraz rewolucyjnych zmianach na platformach społecznościowych.

Publikacja: 13.01.2025 13:00

Mateusz Sabat, szef Big Data For Leaders

Mateusz Sabat, szef Big Data For Leaders

Foto: podcasty.rp.pl

Jak nowe algorytmy i zmiany w moderacji treści wpłyną na strategię kampanii wyborczej? Kto dominuje w mediach społecznościowych, a kto ma jeszcze sporo do nadrobienia? 

Czytaj więcej

Sondaż: Czy rząd, prezydent i opozycja będą współpracować przy prezydencji w UE?

Mateusz Sabat podkreśla, że rok 2025 to czas dynamicznych zmian w mediach społecznościowych. Meta zapowiedziała wprowadzenie funkcji community notes, znanych z platformy X (dawniej Twitter), które mają zastąpić dotychczasowe metody moderacji treści oparte na sztucznej inteligencji i fact-checkerach. - To jest jedna z takich rewolucyjnych zmian, o której bardzo dużo się w ostatnich dniach dyskutuje – mówi Sabat​.

Kampania w sieci: kto wygrywa a kto przegrywa? 

Analizując obecną aktywność kandydatów na prezydenta w mediach społecznościowych, Mateusz Sabat zwraca uwagę na dominację Sławomira Mentzena. - Jeśli patrzymy tylko na kanały kandydatów, Mentzen byłby zdecydowanym faworytem do wejścia do drugiej tury – podkreśla​. Rafał Trzaskowski i Szymon Hołownia również radzą sobie dobrze, choć Trzaskowski zyskał w grudniu przewagę dzięki konwencji w Gliwicach. Znacznie gorzej na własnych kanałach wypada wg Sabata Karol Nawrocki. Brakuje mu nie tylko zbudowanej bazy obserwujących, ale także autentycznego przekazu. - Jego kampania internetowa jest określana jako „drewniana” – komentuje Sabat. 

Czytaj więcej

Hołownia ogłasza wybory prezydenckie. Teraz kampania rusza na poważnie

Interesującym przypadkiem jest także obecność Jarosława Kaczyńskiego na platformie X. Mimo początkowego zainteresowania jego aktywność szybko straciła impet. - Brakuje tam wiarygodności, że to rzeczywiście lider PiS stoi za tym kontem – ocenia Sabat​. Dla porównania Donald Tusk skutecznie wykorzystuje media społecznościowe do kreowania politycznych "newsów" i kształtowania debaty publicznej.

Jak nowe algorytmy i zmiany w moderacji treści wpłyną na strategię kampanii wyborczej? Kto dominuje w mediach społecznościowych, a kto ma jeszcze sporo do nadrobienia? 

Mateusz Sabat podkreśla, że rok 2025 to czas dynamicznych zmian w mediach społecznościowych. Meta zapowiedziała wprowadzenie funkcji community notes, znanych z platformy X (dawniej Twitter), które mają zastąpić dotychczasowe metody moderacji treści oparte na sztucznej inteligencji i fact-checkerach. - To jest jedna z takich rewolucyjnych zmian, o której bardzo dużo się w ostatnich dniach dyskutuje – mówi Sabat​.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Polityka
Rządowe laptopy dla szkół: Nie za darmo, nie dla wszystkich
Polityka
Polityczne echa planu Donalda Tuska: Lewica krytykuje, PiS podważa skuteczność
Polityka
Szymanek: Tusk kupił sobie czas aby biznes nie zwrócił się ku Konfederacji
Polityka
Czy Jarosław Kaczyński włączy się w kampanię Karola Nawrockiego? Jest deklaracja
Polityka
Kaczyński: Polska stała się bantustanem UE. Rząd PiS potrafił się spierać i realizować cele