Żeby zadbać o wizerunek Polski za granicą, Ministerstwo Sportu i Turystyki zaprosi do nas wpływowych youtuberów, by na własne oczy mogli zobaczyć Polskę i później przedstawić ją swoim widzom – dowiedziała się „Rzeczpospolita".
Pomysł wskazali internauci
Za realizację projektu będzie odpowiadała Polska Organizacja Turystyczna, a akcji patronuje kancelaria premier Beaty Szydło.
– Pomysł na przeprowadzenie takiego programu narodził się wśród internautów. W XXI wieku politycy powinni czerpać inspirację do działania, także komunikując się przez internet – tłumaczy w rozmowie z „Rzeczpospolitą" Paweł Szefernaker, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, który również pracuje nad tym projektem. – Skutecznie robiliśmy to w kampanii wyborczej, a realizacja m.in. tego pomysłu pokazuje, że kontynuujemy ten nowoczesny kontakt z Polakami także w ramach prac w rządzie.
Podczas kilkudniowej wizyty w Polsce, która zaplanowana jest na wiosnę 2018 roku, wideoblogerzy z Chin, Japonii, Europy Zachodniej oraz USA mają zwiedzić unikalne i spektakularne miejsca w naszym kraju, które przede wszystkim mają walor turystyczny.
Celem jest przedstawienie Polski jako kraju o bardzo szerokiej i atrakcyjnej ofercie turystycznej.