Reklama
Rozwiń

Jaki Cafe kosztowała 100 tys. zł. Cała kampania - 1,8 mln zł

1,8 mln złotych wydał na kampanię wyborczą w Warszawie kandydat Zjednoczonej Prawicy Patryk Jaki - informuje Radio Zet. Rafał Trzaskowski, który wygrał z wiceministrem sprawiedliwości, zapłacił za swoją kampanię 300 tys. zł mniej.

Aktualizacja: 15.02.2019 19:12 Publikacja: 15.02.2019 18:49

Jaki Cafe kosztowała 100 tys. zł. Cała kampania - 1,8 mln zł

Foto: Fotorzepa/ Michał Kolanko

qm

Radio Zet poinformowało o rachunkach, złożonych przez uczestników wyborów w Warszawie do Państwowej Komisji Wyborczej. Łącznie na swoją kampanię Rafał Trzaskowski wydał 1,5 mln złotych, a Patryk Jaki - 1,8 mln zł. Po przeliczeniu na wyborcze głosy (kandydat PO i Nowoczesnej uzyskał poparcie 56,67 głosujących, wiceminister sprawiedliwości - 25,53 proc.) oznacza to, że jeden głos kosztował Jakiego 7 złotych, a Trzaskowskiego - 3 złote.

Patryk Jaki wydał mniej na billboardy niż Trzaskowski (odpowiednio 600 tys. zł i 800 tys. zł), więcej za to wydał na reklamę w internecie i mediach społecznościowych - podsumowuje Radio Zet. Słynna kawiarnia Jakiego kosztowała 100 tys. zł. Połowę mniejszą kwotę pochłonęła akcja porannego rozdawania kawy "Budzimy Warszawę".

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Polityka
Sondaż: Czy Donald Tusk powinien ustąpić? Tak odpowiadają Polacy
Polityka
Po spotkaniu liderów: koalicja jeszcze istnieje. Ale Szymon Hołownia uznany za zdrajcę
Polityka
„Polityczne Michałki”: Czy rząd przełamie kryzys, ws. granicy Tusk nie miał wyjścia, SN za Nawrockim
Polityka
Sondaż CBOS: Andrzej Duda liderem rankingu zaufania do polityków. Karol Nawrocki z największym wzrostem
Polityka
Stan samorządu po roku nowej kadencji. Dr Karol Wałachowski o wyzwaniach polityki regionalnej i miejskiej