Reklama

Jaki Cafe kosztowała 100 tys. zł. Cała kampania - 1,8 mln zł

1,8 mln złotych wydał na kampanię wyborczą w Warszawie kandydat Zjednoczonej Prawicy Patryk Jaki - informuje Radio Zet. Rafał Trzaskowski, który wygrał z wiceministrem sprawiedliwości, zapłacił za swoją kampanię 300 tys. zł mniej.

Aktualizacja: 15.02.2019 19:12 Publikacja: 15.02.2019 18:49

Jaki Cafe kosztowała 100 tys. zł. Cała kampania - 1,8 mln zł

Foto: Fotorzepa/ Michał Kolanko

qm

Radio Zet poinformowało o rachunkach, złożonych przez uczestników wyborów w Warszawie do Państwowej Komisji Wyborczej. Łącznie na swoją kampanię Rafał Trzaskowski wydał 1,5 mln złotych, a Patryk Jaki - 1,8 mln zł. Po przeliczeniu na wyborcze głosy (kandydat PO i Nowoczesnej uzyskał poparcie 56,67 głosujących, wiceminister sprawiedliwości - 25,53 proc.) oznacza to, że jeden głos kosztował Jakiego 7 złotych, a Trzaskowskiego - 3 złote.

Patryk Jaki wydał mniej na billboardy niż Trzaskowski (odpowiednio 600 tys. zł i 800 tys. zł), więcej za to wydał na reklamę w internecie i mediach społecznościowych - podsumowuje Radio Zet. Słynna kawiarnia Jakiego kosztowała 100 tys. zł. Połowę mniejszą kwotę pochłonęła akcja porannego rozdawania kawy "Budzimy Warszawę".

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Polityka
Kolejne kłopoty prawne posła Mateckiego. Wykorzystał wpływy, by pomóc prawicowej celebrytce?
Polityka
Rada Bezpieczeństwa Narodowego po wtargnięciu rosyjskich dronów niejawna
Polityka
Marian Banaś: wybór jednego z dwóch kandydatów na prezesa NIK, to wygrana PiS
Polityka
Władysław Kosiniak-Kamysz: Drony z Rosji celowo skierowane nad Polskę
Reklama
Reklama