Euro promocja Sawickiego krytykowana w PSL

Kampania reklamowa ministra rolnictwa szkodzi jego ugrupowaniu. To kolejna – po  infoaferze – wpadka czołowego polityka ludowców

Publikacja: 13.06.2012 02:24

Marek Sawicki

Marek Sawicki

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Emisja spotu prezentującego Marka Sawickiego i szefa Agencji Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa Tomasza Kołodzieja w  przerwach meczów Euro (czyli najlepszym i najdroższym czasie antenowym) w TVP jest krytykowana nawet przez ludowców. Zdaniem dr. Roberta Alberskiego, politologa i eksperta od wizerunku, ten dość siermiężny klip bardziej zaszkodzi ministrowi niż go wypromuje.

Spot wyprodukowano przed  zeszłoroczną kampanią wyborczą. ARMiR, która z Ministerstwem Rolnictwa zadecydowała o jego emisji, tłumaczy, że nie jest on promocją Sawickiego ani Kołodzieja. Promuje efekty unijnego Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013. Twierdzi też, że inicjatywa jego pokazania wyszła od TVP. „Decyzję o emisji spotu w czasie Euro 2012 podjęło wspólnie Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, po otrzymaniu z TVP SA bardzo korzystnej oferty finansowej na emisję spotu w czasie mistrzostw". TVP tego nie potwierdza. – To tajemnica negocjacji – mówi tylko Joanna Stępień-Rogalińska, rzecznik telewizji.

Nie wiadomo, dlaczego TVP miałaby skierować korzystną ofertę do ministerstwa i ARMiR. TVP przyznaje bowiem, że musiała odmawiać innym chcącym wyemitować reklamy w blokach reklamowych Euro 2012.

Wiadomo jednak, że PSL ma w telewizji publicznej duże wpływy. W zarządzie spółki zasiada Marian Zalewski, wcześniej wiceminister rolnictwa u Sawickiego.

W PSL słychać głosy, że minister Sawicki wybiega już myślami do wyborów do PE za dwa lata. Zwłaszcza że emisja podobnych klipów przyniosła mu świetny wynik w ostatnich wyborach parlamentarnych. Inni przypominają też o jesiennym kongresie ludowców. – Marek deklaruje, że kandydować nie będzie, ale zawsze dobrze się trochę przypomnieć przed takim wydarzeniem. Zwłaszcza że nie miał ostatnio dobrej passy – mówi poseł PSL. Ma na myśli opisywaną przez „Rz" infoaferę, czyli ustawianie przetargów na informatyzację w podległej Sawickiemu ARMiR.

Suchej nitki na byłym partyjnym koledze nie zostawia Janusz Wojciechowski, kiedyś prezes PSL, dziś europoseł PiS. „Niespodziewana gwiazda Euro 2012 rozbłysła w telewizji i w przerwach meczów zachwala dobrostan chłopów. Gwiazda nazywa się Marek Sawicki – kpi w blogu. – (...) Owa telewizyjna gwiazda Euro uświadomiła nam, że na wsi panuje dobrobyt. I panowałby może jeszcze większy, gdyby Unia przeznaczyła dla rolników także tę część swoich funduszy, którą obecnie przeznacza na lans Sawickiego".

Janusz Piechociński, poseł PSL, przyznaje, że moment emisji spotów jest „nie najszczęśliwszy". – Wszyscy zamiast skupić się na realnych problemach dotyczących podziału środków unijnych złośliwie komentują fakt, że minister promuje się w czasie Euro. Chyba zabrakło tu wyobraźni – mówi „Rz". Zauważa też, że są i dobre strony aktywności ministra. – Na takiej kampanii marketingowej zarobi telewizja publiczna, a wiemy, w jakim jest stanie.

Zdaniem Małgorzaty Kidawy-Błońskiej, wiceszefowej Klubu PO, aktywność ministra jest bezcelowa. – W przerwie meczów i tak nikt tego nie ogląda – mówi.

– Szkoda pieniędzy– podsumowuje dr Alberski. – Te siermiężne reklamówki emitowane obok atrakcyjnych reklam w przerwie meczu wywołują u przeciętnego widza dysonans.

Do bohatera spotu nie udało nam się dodzwonić.

Emisja spotu prezentującego Marka Sawickiego i szefa Agencji Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa Tomasza Kołodzieja w  przerwach meczów Euro (czyli najlepszym i najdroższym czasie antenowym) w TVP jest krytykowana nawet przez ludowców. Zdaniem dr. Roberta Alberskiego, politologa i eksperta od wizerunku, ten dość siermiężny klip bardziej zaszkodzi ministrowi niż go wypromuje.

Spot wyprodukowano przed  zeszłoroczną kampanią wyborczą. ARMiR, która z Ministerstwem Rolnictwa zadecydowała o jego emisji, tłumaczy, że nie jest on promocją Sawickiego ani Kołodzieja. Promuje efekty unijnego Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013. Twierdzi też, że inicjatywa jego pokazania wyszła od TVP. „Decyzję o emisji spotu w czasie Euro 2012 podjęło wspólnie Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, po otrzymaniu z TVP SA bardzo korzystnej oferty finansowej na emisję spotu w czasie mistrzostw". TVP tego nie potwierdza. – To tajemnica negocjacji – mówi tylko Joanna Stępień-Rogalińska, rzecznik telewizji.

Polityka
Polityczne Michałki: Rok rządu Tuska na trzy plus, a młodzi popierają Konfederację. Żółta flaga dla koalicji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Polityka
MSZ na wojnie hybrydowej z Rosją. Kto prowadzi walkę z dezinformacją
Polityka
Sikorski pytany o polskich żołnierzy na Ukrainie mówi o „naszym obowiązku w NATO”
Polityka
Partia Razem zakończyła postępowanie dyscyplinarne ws. Pauliny Matysiak. Jest decyzja
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Polityka
Sondaż: Wyborcy PiS murem za Mateuszem Morawieckim. Rządy Donalda Tuska przekonały 3 proc. z nich