Reklama

Poseł Lewicy reklamuje piwo. „Wyborcy szybko mu zapomną”

Maciej Kopiec, poseł klubu parlamentarnego Lewicy, na swoim profilu na Instagramie zamieścił sesję z piwem marki należącej do Kuby Wojewódzkiego i Janusza Palikota. Czy to przystoi posłowi? O tym, jak zmieniają się nasze oczekiwania wobec polityków i jak zmienia się sama rola polityka rozmawiamy z prof. Rafałem Chwedorukiem, politologiem z UW.

Aktualizacja: 13.05.2021 15:25 Publikacja: 13.05.2021 11:55

Poseł Lewicy reklamuje piwo. „Wyborcy szybko mu zapomną”

Foto: PAP, Radek Pietruszka

Wpis posła wywołał poruszenie. Reklamowanie piwa w Polsce jest obwarowane wieloma warunkami, a samo zaangażowanie parlamentarzysty w akcję promocyjną to dla wielu osób przekroczenie granicy polityki i biznesu. Sam Kopiec broni się mówiąc, że „profil na Instagramie to nie jest kanał oficjalny”. – W polityce nie ma czegoś takiego, jak prywatność – zaznacza prof. Chwedoruk, gość podcastu Michała Płocińskiego. – Przy pełnej medializacji polityki nie można być politykiem od czasu do czasu. Jest się nim bez przerwy. Od skarpetek po wielkie idee, które polityk będzie wypowiadał, to one będą się składały na jego ocenę. Prezentacja gustów też jest formą politycznego zaangażowania – dodaje.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Polityka
Radosław Sikorski: To na pewno nie były ukraińskie drony
Polityka
Polska nie jest przygotowana do walki z dronami? Dworczyk: Jesteśmy bezbronni
Polityka
Karol Nawrocki w Poznaniu-Krzesinach: Atak na polskie terytorium za pomocą dronów
Polityka
Nowy sondaż partyjny: KO ucieka PiS. Dramat koalicjantów Donalda Tuska
Reklama
Reklama