Reklama
Rozwiń

Agata Jakóbczak. Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy

Pierwsze filmy reklamowe z początku lat 90. rozczulają prostotą przekazu. Taka była jednak wtedy potrzeba. Spoty trafiały do wyobraźni oraz objaśniały ludziom przywykłym do niedoborów i kolejek, co trzeba kupić i dlaczego.

Aktualizacja: 25.08.2018 15:24 Publikacja: 24.08.2018 00:01

Najpierw rewolucja wideo, potem rewolucja w polityce... Gorący czerwiec 1989 roku przed jednym z war

Najpierw rewolucja wideo, potem rewolucja w polityce... Gorący czerwiec 1989 roku przed jednym z warszawskich sklepów Pewex z elektroniką

Foto: PAP

Pewnego dnia do Roberta Sojki trafił poważny klient: firma Comindex, założona przez biznesmena Jerzego Staraka. Polonijni biznesmeni pojawili się w Polsce jeszcze w latach siedemdziesiątych, u schyłku rządów Gierka. Niewydolny system gospodarczy trzeba było jakoś ratować, puste półki wypełnić czymś poza dyżurnym octem, a ludzi odwieść od masowych protestów. W 1976 roku wprowadzono ustawę, która pozwalała na tworzenie w Polsce przedstawicielstw firm polonijnych. Potrzebny był napływ dewiz, nowej technologii. Firmy nie mógł założyć polski obywatel.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Plus Minus
Trzeci sezon „Squid Game”. Był szok i rewolucja, została miła zabawka
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Plus Minus
Jeszcze jedna adaptacja „Lalki”. Padnie pytanie o patriotyzm, nie o feminizm
Plus Minus
„Strefa gangsterów” – recenzja. Guy Ritchie narzuca serialowi wybuchowy rytm
Plus Minus
„Mesos”: Szare komórki ludzi pierwotnych
Plus Minus
Nie powstrzymasz zalewu turystów, to przynajmniej na nich zarób
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama