Krytyka martyrologii

W teatrze ważny jest kontekst, dlatego warto pamiętać, że decyzja o wystawieniu „Wesela" w reżyserii Wawrzyńca Kostrzewskiego w publicznej telewizji zapadła, gdy na afiszu Narodowego Starego Teatru było najgłośniejsze „Wesele" ostatnich lat – Jana Klaty.

Publikacja: 01.02.2019 17:00

Krytyka martyrologii

Foto: materiały prasowe

Utytułowany reżyser i dyrektor był jednak solą w oku krakowskiej prawicy. Na kilka dni przed premierą prosto z prób został wezwany do resortu kultury na dyrektorski konkurs. Przegrał rywalizację o dyrekcję z kontrowersyjnym wybrańcem ministra Glińskiego Markiem Mikosem. Dało to zastanawiający efekt, gdy „Wesele" Klaty zwyciężyło konkurs „Klasyka żywa". Wskazało je jury powołane przez ministra, który Klatę odwołał. „Teatr mój widzę ogromny" – mógł powiedzieć za Wyspiańskim minister Gliński.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Plus Minus
Posłuchaj „Plus Minus”: Kiedyś to byli prezydenci
Plus Minus
„Historia miłosna”: Konserwatysta na lekcjach empatii
Plus Minus
„Polska na prochach”: Siatki pełne recept i leków
Plus Minus
„Ale wtopa”: Test na przyjaźnie
Plus Minus
„Thunderbolts*”: Antybohaterowie z przypadku