Krytyka martyrologii

W teatrze ważny jest kontekst, dlatego warto pamiętać, że decyzja o wystawieniu „Wesela" w reżyserii Wawrzyńca Kostrzewskiego w publicznej telewizji zapadła, gdy na afiszu Narodowego Starego Teatru było najgłośniejsze „Wesele" ostatnich lat – Jana Klaty.

Publikacja: 01.02.2019 17:00

Krytyka martyrologii

Foto: materiały prasowe

Utytułowany reżyser i dyrektor był jednak solą w oku krakowskiej prawicy. Na kilka dni przed premierą prosto z prób został wezwany do resortu kultury na dyrektorski konkurs. Przegrał rywalizację o dyrekcję z kontrowersyjnym wybrańcem ministra Glińskiego Markiem Mikosem. Dało to zastanawiający efekt, gdy „Wesele" Klaty zwyciężyło konkurs „Klasyka żywa". Wskazało je jury powołane przez ministra, który Klatę odwołał. „Teatr mój widzę ogromny" – mógł powiedzieć za Wyspiańskim minister Gliński.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Plus Minus
„Kształt rzeczy przyszłych”: Następne 150 lat
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Plus Minus
„RoadCraft”: Spełnić dziecięce marzenia o koparce
Plus Minus
„Jurassic World: Odrodzenie”: Siódma wersja dinozaurów
Plus Minus
„Elio”: Samotność wśród gwiazd
Plus Minus
Gość „Plusa Minusa” poleca. Rafał Lisowski: Dla oddechu czytam komiksy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama