Reklama

Michał Szułdrzyński: Radykałowie kontra umiarkowani. Kto zatrzyma walec postępu?

W tle kampanii wyborczej, do której niespodziewanie zawitał temat LGBT, toczy się zupełnie inna i znacznie ważniejsza dla konserwatystów dyskusja dotycząca tego, jaką obrać strategię wobec postępujących przemian obyczajowych. Jest bowiem faktem, że w coraz większej liczbie państw świata wprowadzane są rozwiązania prawne dalece odbiegające np. od wyobrażenia katolików o moralności. Od legalizacji aborcji, eutanazji, uznania prawnych związków partnerskich osób o tej samej płci, aż po wprowadzenie małżeństw homoseksualnych posiadających wszelkie przywileje przyznawane dotąd tym tradycyjnym, łącznie z adopcją dzieci.

Aktualizacja: 21.06.2020 07:23 Publikacja: 21.06.2020 00:01

Michał Szułdrzyński: Radykałowie kontra umiarkowani. Kto zatrzyma walec postępu?

Foto: stock.adobe.com

Przed konserwatystami staje więc pytanie, czy te zmiany da się zatrzymać, czy to może jakaś ślepa uliczka rozwoju naszej cywilizacji, która za jakiś czas zostanie porzucona i świat wróci do bardziej tradycyjnej moralności. A może te zmiany są nieuchronne i jedyne, co mogą dziś zrobić konserwatyści, to je tylko spowalniać, wkładać kij w szprychy, sypać piasek w tryby postępu, ale i tak na końcu przyjdzie zupełna przegrana.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Plus Minus
„The Smashing Machine”: Chleb, igrzyska i anatomia bólu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Plus Minus
„Bezcenny pakunek”: Dar od Boga Pociągu Towarowego
Plus Minus
„Tajemniczy pociąg”: Kafka jedzie pociągiem
Plus Minus
„Skarbek”: Porażka agentki
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Plus Minus
Gość „Plusa Minusa” poleca. Dr Agnieszka Tambor: Kibicuję polskiemu kinu
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama