Reklama

Kto może zyskać, a kto stracić na zmianach w rządzie?

Morawiecki się wzmocni lub nie, Ziobro może coś ugra, a Gowin odzyska wpływy. Czy jednak mieszanie w rządzie, zwane rekonstrukcją, przyniesie korzyści państwu i obywatelom? Otóż, niekoniecznie.

Aktualizacja: 13.09.2020 16:35 Publikacja: 11.09.2020 00:01

Kto może zyskać, a kto stracić na zmianach w rządzie?

Foto: Fotorzepa/ Jerzy Dudek

O rekonstrukcji rządu wszyscy rozmawiają przede wszystkim w dwóch kontekstach. Pierwszym jest starcie Jarosława Kaczyńskiego z koalicjantami. On chce odebrać Solidarnej Polsce i Porozumieniu po jednym z dwóch resortów. Oni się bronią.

Jarosław Gowin chce na dokładkę wrócić do rządu i zdaje się, że to osiągnie. Ale bardziej widoczny jest Zbigniew Ziobro wykorzystujący czas przedłużającej się niepewności do ofensywy ideologicznej swojego środowiska.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Plus Minus
Ideologiczna dywersja w Polsce. Putin z takich okazji tylko korzysta
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Plus Minus
Rosja wobec Polaków prowadzi kampanię nacisku i zastraszania. Chodzi o nowy etap
Plus Minus
Tomasz Terlikowski: Niewiele słów Leona XIV może wiele mówić o podejściu do Trumpa
Plus Minus
Jarosław Sellin: PiS jest tam, gdzie wcześniej. PO przez Tuska zajęła miejsce po SLD
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Plus Minus
„Plus Minus” w Borodziance. Ukraińska prowincja wyrwana z rosyjskiej okupacji
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama