Reklama
Rozwiń

Czesi nagle chwalą Polskę. Jak przestaliśmy być krajem nierobów i fanatyków

U Czechów pojawiła się nagle sympatia do naszego kraju. Do Polski się podróżuje, stawia się ją za przykład, elity polityczne widzą w niej gwaranta bezpieczeństwa. Nazwano ją tam nawet nową Chorwacją, a nad Wełtawą trudno o większy komplement. Skąd się to wszystko wzięło?

Publikacja: 03.01.2025 08:30

Hasło reklamowe „Polsko je IN” i decyzja o otwarciu połączenia do Gdańska mogą być symbolem kopernik

Hasło reklamowe „Polsko je IN” i decyzja o otwarciu połączenia do Gdańska mogą być symbolem kopernikańskiego przewrotu, który dokonał się w ostatnich latach w Czechach w postrzeganiu naszego kraju

Foto: Polský institut v Praze

Polsko je IN” – czyli Polska jest w modzie – billboardy z tym hasłem atakują w ostatnich tygodniach podróżujących na czeskich dworcach, w pociągach i praskich tramwajach. To kampania reklamowa Czeskich Kolei związana z uruchomieniem od 15 grudnia 2024 r. nowej linii Praga–Gdańsk. Cztery pociągi dziennie znad Wełtawy nad Bałtyk. Na pozór sprawa drobna, w rzeczywistości zarówno hasło reklamowe, jak i decyzja czeskiego przewoźnika mogą być symbolem kopernikańskiego przewrotu, który dokonał się w ostatnich latach w Czechach w postrzeganiu północnych sąsiadów.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Plus Minus
„Strefa gangsterów” – recenzja. Guy Ritchie narzuca serialowi wybuchowy rytm
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Plus Minus
Nie powstrzymasz zalewu turystów, to przynajmniej na nich zarób
Plus Minus
Rafał Chwedoruk: Ostatni atut Polski 2050 legł w gruzach
Plus Minus
Mariusz Cieślik: Mój dług wdzięczności wobec Karola Nawrockiego
Plus Minus
Kataryna: Grok przypomniał, jacy naprawdę są politycy w dobrze skrojonych garniturach
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama