Reklama

Wina Mazurka. Dzień dziecka

Urodziło mi się dziecko – jakie wino i z jego rocznika kupić? To jedno z najczęściej zadawanych pytań. Hm, ciekawe tylko, czemu na ten pomysł wpadają wyłącznie ojcowie?

Publikacja: 11.11.2022 17:00

shutterstock

shutterstock

Foto: hacohob

Zgódźmy się, że sam koncept, choć nienowy, jest niezły – rodzi się dziecko, więc w dniu 18. urodzin wręczamy mu wino, jedno albo i kilka, które ma tyle samo lat co ty, kochany maluszku. Zapobiegliwie chcemy kupić butelki wcześniej. Jakie i gdzie kupić, na co uważać? Dziś kilka rad od ojca, który sam dzieciom takie kolekcje tworzy.

Zacznijmy od podstawy – najlepsze nawet wino zepsuje się, jeśli nie mamy go gdzie przechowywać. Pawlacz czy półka pod parapetem, obok kaloryfera to nie są najlepsze miejsca, naprawdę. Ale jeśli mamy chłodziarkę do win, piwnicę czy chłodny garaż, to możemy pomyśleć o poszukiwaniu win. Tu osobista uwaga: kiedy zacząłem zbierać wina dla dzieci, szukałem tylko ich roczników, ale szybko zrezygnowałem, bo roczniki są niesprawiedliwe, wszak córka (rocznik 2005) mogłaby liczyć na wyborne wina bordoskie i burgundy, ale już jej młodszy brat miałby dużo trudniej. Poszedłem na kompromis – trzonem są wina z rocznika jubilata, reszta to okazy starsze lub młodsze, ale takie, którym czas przechowywania posłuży.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Plus Minus
Podcast „Posłuchaj Plus Minus”: Jak straszy nas popkultura?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Plus Minus
„Jedyna. Biografia Karoliny Lanckorońskiej”: Materiał na biografię
Plus Minus
„Szepczący las”: Im dalej w bór, tym więcej drzew
Plus Minus
„Lot nad kukułczym gniazdem”: Wolność w kaftanie normy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Plus Minus
„To był zwykły przypadek”: Ile kosztuje zemsta?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama